• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2199
+
-

بخشش قاتل در ازای زمین

خانواده جوانی که 7سال قبل در جریان جنایتی خونین به قتل رسیده بود در ازای دریافت 2800متر زمین حاضر شدند از قصاص قاتل صرف‌نظر کنند. به گزارش همشهری، این جنایت روز دهم اردیبهشت‌ماه سال 89در سفره خانه‌ای در شهر ری اتفاق افتاد. 2جوان بعد از چشم تو چشم شدن با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها با ضربه قمه دیگری را به قتل رسانده بود. متهم به قتل بعد از دستگیری در اعترافاتش گفت: هنگام درگیری حالت عادی نداشتم. وقتی مقتول به من نگاه کرد عصبانی شدم و با یکدیگر درگیر شدیم. من هم قمه کشیدم و او را زدم اما فکر نمی‌کردم کار به جاهای باریک بکشد.

متهم به قتل مدتی بعد در شعبه 113دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. این رأی به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور نیز رسید و متهم برای اجرای حکم، پای چوبه دار رفت. در شرایطی که طناب دار بر گردن قاتل حلقه بسته بود اولیای دم در آخرین لحظات به او مهلت دادند و وی بار دیگر به زندان برگشت. چند‌ماه بعد با پایان مهلتی که اولیای دم به قاتل داده بودند او بار دیگر پای چوبه دار رفت. این بار اولیای دم موافقت کردند که در ازای دریافت چند هزار متر زمین قاتل را ببخشند. به این ترتیب خانواده قاتل 2800مترمربع زمین همراه با 200میلیون تومان پول به اولیای دم بخشیدند تا جوان قاتل از قصاص نجات یابد.

روز گذشته در جلسه محاکمه‌ای که برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضی عیسی غفاری برگزار شد متهم در دفاع از خودش گفت: زمانی که این حادثه اتفاق افتاد 20سال داشتم. جوان خام و بی‌تجربه‌ای بودم. اما الان وضع فرق کرده است. تا حالا 2مرتبه پای چوبه دار رفته و مرگ را به چشم دیده‌ام. در این مدت خانواده‌ام سختی‌های زیادی کشیده‌اند و دار و ندارشان را برای نجات من از چوبه دار داده‌اند. قول می‌دهم که دیگر مرتکب خلاف نشوم. با پایان دفاعیات متهم ختم جلسه اعلام شد و قرار است قضات دادگاه به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید