• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 13 اسفند 1402
کد مطلب : 219850
+
-

حریف ترسناک

بارسا برای کسب سهمیه سوپرجام و امیدوار ماندن به قهرمانی، چاره‌ای جز شکست دادن تیم آماده والورده ندارد

حریف ترسناک

درحالی‌که خیلی‌ها بارسلونا را در کنار اتلتیکو‌مادرید غایب بزرگ سوپرجام اسپانیا در فصل آینده می‌دانند، ژاوی اعتقاد دارد شاگردانش با پیروزی در بازی برگشت مقابل رئال در برنابئو، می‌توانند قهرمان لالیگا شوند. حریف امشب بارسا اتلتیک‌بیلبائو با مربیگری والورده است، تیمی که همین پنجشنبه گذشته موفق شد با پیروزی 3 بر صفر در دیدار برگشت (برد یک بر صفر در بازی رفت) اتلتیکومادرید را حذف کند و به فینال کوپادل‌ری برود. اتفاقا همین تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها (5 هفته پیش) 4 بر 2 بارسلونا را برده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از آن و در 4‌بازی پیاپی، بیلبائو حتی یک‌بار هم نتوانسته بود دروازه بارسلونا را باز کند و روی‌هم 10گل خورده بود. بیلبائو در هفته‌های اخیر غیراز 2‌برد رفت‌وبرگشت مقابل اتلتیکو‌مادرید و پیروزی بر بارسلونا حتی توانسته است خیرونای مدعی قهرمانی را هم با نتیجه 3 بر 2 ببرد. بنابراین مسابقه امشب اصلا برای ژاوی آسان نیست.
   بارسا در فصل جاری تیمی شکست‌ناپذیر در زمین رقبا بوده و به هیچ تیمی در لالیگا در بیرون خانه باخت نداده است. در فصل جاری لالیگا، بارسا در کنار رئال‌مادرید، تنها تیم‌های بدون باخت در زمین حریفان هستند. بارسا در بازی‌های دور از مونتجوئیک، 7‌بار برنده شده و 5‌بار به تساوی رضایت داده است. تنها اینتر در سری‌آ (11‌برد و 2‌مساوی)، لورکوزن در بوندس‌لیگا (9‌برد و 2‌مساوی) و پی‌اس‌جی در لیگ فرانسه (8‌برد و 3‌مساوی) که همگی صدرنشین لیگ خود هستند، در خارج از خانه بدون باخت بوده‌اند.
   بیلبائو هر 10‌بازی آخر خود را در سن‌مامس برده است؛ ازجمله مقابل همین بارسا در جام حذفی. این تیم هر 7‌بازی آخر لالیگایی خود را در این ورزشگاه برده و در 12‌بازی آخر لیگ در سن‌مامس نباخته (10‌برد و 2‌تساوی). بیلبائویی‌ها از سپتامبر1983 تاکنون پیش نیامده که 8‌بازی خانگی متوالی را در لیگ ببرند.
   اتلتیک از زمان پیروزی یک بر صفر در آگوست2019، در هیچ‌یک از 8‌بازی آخر خود در لالیگا نتوانسته بارسلونا را ببرد (یک‌تساوی و 7شکست) و در 4‌بازی آخر، شکست بدون گل زده را تجربه کرده است.
   بارسلونا از زمان شکست یک بر صفر مقابل اتلتیک در آگوست2019، در 14دیدار اخیر خود مقابل تیم‌های منطقه باسک در لالیگا شکست نخورده (11‌برد و 3‌تساوی) و در هر 6‌بازی از زمان حضور ژاوی پیروز شده است.
   بارسا در 12‌بازی آخر خود در لالیگا بدون شکست بوده (7برد و 5تساوی) و هر 4‌بازی آخر را از زمان اعلام پایان کار ژاوی در پایان فصل، برده است. بارسایی‌ها آخرین‌بار در فوریه2023 موفق شده بودند 6‌برد پیاپی در لیگ به‌دست آورند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید