• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 13 اسفند 1402
کد مطلب : 219848
+
-

فاصله تاریخی

لورکوزن امشب فرصت دارد تا اختلافش با بایرن در صدر جدول بوندس‌لیگا را دورقمی کند

فاصله تاریخی

کابوس‌های بایرن در این فصل تمامی ندارد. تساوی 2-2 مقابل فرایبورگ، ضربه‌ای دیگر به توماس توخل بود تا سایه‌اش را از آلیانس‌آره‌نا بردارد و ببرد. سرمربی غرغروی آلمانی که موافقت کرده در پایان فصل از بایرن برود، ممکن است همین هفته تاریخ انقضایش سر برسد و حتی آب شدن برف‌های مونیخ را هم نبیند. بازی برگشت با لاتزیو در لیگ قهرمانان در هفته پیش‌رو، می‌تواند نسخه او را برای همیشه بپیچد. بایرنی‌ها بازی رفت را در زمین حریف یک بر صفر باخته‌اند و حالا نوبت اثبات خیلی چیزهاست. البته ماندن یا نماندن در لیگ قهرمانان اروپا تنها بخشی از ماجراست. اگر امشب بایرلورکوزن بازی این هفته خود را از کلن ببرد، فاصله امتیاز خود را با مونیخی‌ها دورقمی خواهد کرد. در فاصله 10‌هفته تا پایان لیگ این اصلا خبر خوبی برای قهرمان 11‌دوره اخیر بوندس‌لیگا نیست. شاید پیروزی در این بازی بتواند لورکوزن را به نخستین قهرمانی تاریخ خود در لیگ برساند. بازی امشب یک دربی است؛ موسوم به دربی راین.
   کلن حریف آسانی نیست. در 11‌فصل گذشته بوندس‌لیگا، بایرلورکوزن تنها یک‌بار در فصل 21-2020 و در هر دو بازی رفت و برگشت توانسته کلن را شکست دهد. فلوریان ویرتز، هافبک و مغز متفکر لورکوزن و یکی از بهترین بازیسازهای فعلی فوتبال جهان از این می‌ترسد که در این بازی توسط هواداران حریف هو شود. او محصول آکادمی این باشگاه بوده اما در سال 2020 با ترک آکادمی کلن به باشگاه رقیب یعنی لورکوزن پیوسته است. هواداران کلن به همین علت او را خائن می‌‌دانند.
   کلن تنها یکی از 40‌بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا را در برابر یک‌ صدرنشین لیگ برده (9‌تساوی و 30شکست). تنها بردشان مقابل شالکه در سپتامبر 2008 بود؛ تیمی که در حال حاضر به لیگ آماتورها تبعید شده است. کلن در 23‌بازی متوالی در این رقابت‌ها مقابل صدرنشینان لیگ بدون برد بوده که این پس از وردربرمن با 24‌بازی پیاپی بدون پیروزی مقابل چنین تیم‌هایی یک رکورد است.
   لورکوزن در 33‌مسابقه رقابتی (29برد و4تساوی) شکست‌ناپذیر بوده و رکورد جدیدی را برای یک تیم بوندس‌لیگا در فوتبال حرفه‌ای آلمان به ثبت رسانده است. لورکوزن همچنین در 23‌بازی بوندس‌لیگا شکست نخورده، یک‌بازی کمتر از رکورد این تیم در فصل 10-2009 با هدایت یوپ هاینکس. در آن فصل بازی شماره 24، مقابل کلن برگزار شد و حالا امسال هم تیم ژابی برای رسیدن به رکورد 24‌بازی بدون شکست باید مقابل همین تیم قرار بگیرد.
   لورکوزن در 23‌بازی این فصل، 61امتیاز جمع کرده و شانس اول قهرمانی به‌حساب می‌آید. تنها بایرن در فصل 14-2013 با 65‌امتیاز و 16-2015با 62‌ امتیاز تا این مقطع امتیازات بیشتری کسب کرده بود.
   بیشترین امتیازاتی که لورکوزن در یک فصل جمع‌آوری کرده به فصل 2000-1999 برمی‌گردد که در پایان فصل 73‌امتیازی شدند. قابل پیش‌بینی است که شاگردان ژابی خیلی زود از این رکورد عبور کنند.
   در حال حاضر اختلاف لورکوزن با بایرن 8‌امتیاز است. از زمان 3‌امتیازی شدن بردها در فصل 96-1995 هیچ صدرنشینی با این اختلاف در این مقطع از فصل، قهرمانی را در پایان فصل از دست نداده است.
   از طرفی، کلن هم که 8‌امتیاز تا تیم پانزدهم جدول فاصله دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند، بعید است به دسته پایین‌تر نرود. آخرین تیمی که تا هفته بیست‌و‌سوم تا این اندازه تا منطقه آرامش فاصله داشت و از سقوط گریخت، آگزبورگ در فصل 13-2012 بود که اختلاف 9‌ امتیازی را جبران کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید