• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 12 اسفند 1402
کد مطلب : 219751
+
-

فینال بدون غول‌ها

با پیروزی 3 بر صفر در بازی برگشت و با توجه به برد یک هیچ بازی رفت، اتلتیک بیلبائو با عبور از سد اتلتیکومادرید به فینال کوپا دل‌ری رسید و حریف مایورکا شد. اتلتیکو توانسته بود رئال‌مادرید را حذف کند و اتلتیک با پیروزی بر بارسلونا به نیمه‌نهایی رسیده بود. این سومین فینال اتلتیک در 5سال اخیر این رقابت‌ها خواهد بود. نکته جالب اینکه فعلا تکلیف 3تیم حاضر در سوپرجام فصل آینده اسپانیا در عربستان روشن شده؛ بیلبائو و مایورکا (فینالیست‌های کوپا) و احتمالا رئال‌مادرید (شانس اول قهرمانی لالیگا). تیم‌های خیرونا و بارسلونا در رده‌های دوم و سوم لالیگا هستند و احتمالا از بین آنها یک تیم جواز حضور در سوپرجام را به‌دست خواهد آورد. ممکن است فصل آینده بارسا و اتلتیکومادرید غایبان بزرگ سوپرجام باشند، هر چند حضور رئال هم هنوز قطعی نیست.
این سی‌وهشتمین باری است که بیلبائو به فینال این رقابت‌ها می‌رسد. آنها 23بار این جام را فتح کرده‌اند اما آخرین باری که موفق به این کار شده‌اند به 40سال پیش برمی‌گردد؛ سال1984. با این حال پس از بارسلونا (31قهرمانی و 11نایب قهرمانی) و رئال‌مادرید (20قهرمانی و 20شکست در فینال) سومین تیم پرسابقه در دیدار نهایی جام‌حذفی اسپانیا محسوب می‌شوند.
دربی آدوریز در فینال جام‌حذفی اسپانیا برای شنبه 18فروردین 1403بین بیلبائو و مایورکا در استادیوم 60‌هزار نفری لا کارتوخا برنامه‌ریزی شده است. مایورکا هم بعد از 21سال به فینال این مسابقات رسیده است. حذف کردن رئال‌مادرید برای اتلتیکو شوم بود. پس از پیروزی در وقت اضافه آن مسابقه کوپادل‌ری، گریزمان توییتی بدون کلمه و فقط با 2ایموجی خنده گذاشت. از آن به بعد اتلتی در 6مسابقه تنها یک برد و یک تساوی به دست آورد و 4بار شکست خورد، از کوپا حذف شد، با صدر جدول لالیگا کیلومترها فاصله پیدا کرد و در دور رفت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان هم به اینتر باخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید