• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 اسفند 1402
کد مطلب : 219748
+
-

1403 با یحیی و فرهاد

شاید سرمربیان سابق سرخابی‌ها، در آغاز سال جدید دوباره در لیگ برتر مشغول به‌کار شوند

1403 با یحیی و فرهاد

 شواهد و نشانه‌ها حکایت از آن دارد که شاید به‌زودی یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربیان تیم‌هایی غیر از پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر مشغول به‌کار شوند؛ مثلا در آغاز سال1403 و هفته‌های پایانی لیگ بیست‌وسوم. این دو که تا 2سال پیش سرمربی پرسپولیس و استقلال بودند و بارها رودرروی یکدیگر ایستادند، در موقعیتی قرار دارند که ممکن است به‌زودی بیرون از تهران تیم بگیرند.

   یحیی در معرض پیشنهادهای جذاب
یحیی گل‌محمدی همین حالا هم مربی آزاد است و هر لحظه این احتمال وجود دارد که تیم بگیرد. او بین 2 نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم و پس از چندین نوبت قهر و استعفا سرانجام از پرسپولیس رفت. یحیی اعلام کرده بود مدتی قصد استراحت دارد و شاید در نیم‌فصل دوم تیم نگیرد اما به هر حال او آنقدر اسم ‌و رسم و افتخار دارد که بی‌گمان پیشنهادهای پرشماری برایش وجود خواهد داشت. در طول تعطیلی مسابقات لیگ، شایعه حضور گل‌محمدی روی نیمکت فولاد خوزستان به‌طور جدی مطرح شد که به سرانجام نرسید. بعد از شکست سپاهان مقابل استقلال هم که ششمین باخت پیاپی طلایی‌پوشان اصفهانی بود، گفته شد شاید یحیی سر از این تیم در‌بیاورد اما فعلا باشگاه جدایی ژوزه مورایس را به‌شدت تکذیب کرده است. در هر صورت ادامه‌یافتن این پیشنهادها می‌تواند گل‌محمدی را در همین فصل به لیگ برتر بازگرداند.

   فرهاد و دیپورت از امارات
فرهاد مجیدی بعد از قهرمانی بی‌شکست در لیگ بیست‌ویکم به شکل ناگهانی با استقلال خداحافظی کرد و راهی الاتحاد کلبا در لیگ امارات شد. فصل اول کار مجیدی در این تیم مجموعا قابل‌قبول بود. او توانست با کسب 33امتیاز از 26بازی، کلبا را در رده هشتم جدول 14تیمی لیگ امارات قرار بدهد و میانگین کسب 1.26امتیاز را به جا بگذارد. بر همین اساس هم قرارداد مربی ایرانی تمدید و ترکیب تیم تقویت شد. حتی مهدی قائدی، ستاره استقلال را هم برای مجیدی گرفتند اما نتایج به هیچ‌وجه در حد انتظارات نبود. شکست 2بر یک مقابل بطائح، هشتمین باخت الاتحاد کلبا در 15بازی بوده است؛ تیمی که امسال فقط 13امتیاز کسب کرده؛ به‌طور میانگین 0.86امتیاز از هر مسابقه. طی روزهای گذشته شایعات در مورد اخراج مجیدی بیش از هر زمان دیگری داغ شده بود؛ مخصوصا که او در نشست خبری بعد از مسابقه با بطائح هم حضور نیافت. سرانجام دیروز جدایی فرهاد از الاتحاد کلبا به‌طور رسمی اعلام شد و از حالا به بعد او به یک گزینه جذاب برای باشگاه‌های ایرانی تبدیل خواهد شد؛ هرچند با توجه به نتایج خوبی که جواد نکونام در استقلال گرفته، بعید است فعلا مجیدی برای او خطر بزرگی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید