• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 اسفند 1402
کد مطلب : 219688
+
-

۸۵ درصد پرونده‌های کلاهبرداری کشف می‌شود

پلیس آگاهی
۸۵ درصد پرونده‌های کلاهبرداری کشف می‌شود

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کشف ۸۵درصد از مجموع جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور گفت: در کشف پیش‌دستانه این جرائم نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸درصد افزایش را شاهد هستیم.
سردار محمد قنبری در تشریح عملکرد ۱۱ماهه در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها پلیس موفق شد افزایش جرائم جعل را مهار کند و در 11ماه امسال بیش از ۸۷درصد پرونده‌های جعل در سطح کشور کشف شده است.
رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۸۵درصد از مجموع جرائم جعل و کلاهبرداری طی این مدت کشف شده است، افزود: کشف پیش دستانه این جرائم نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸درصد افزایش نشان می‌دهد. در11‌ماه سال‌جاری در حوزه کلاهبرداری به‌رغم افزایش وقوع، پلیس آگاهی موفق به کشف ۸۵درصد پرونده‌ها در سطح کشور شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد افزایش کشف را شاهد هستیم. همچنین دستگیری متهمان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۷درصدی روبه‌رو بوده است.
اما شایع‌ترین کلاهبرداری در کشور چه نوع کلاهبرداری است؟ سردار قنبری در این‌باره می‌گوید: شایع ترین کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداری با استفاده از رسید‌ساز جعلی و کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش است که در این رابطه به‌منظور آگاه‌سازی‌ شهروندان، هشدارهای
پیشگیرانه ای با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارائه شده است و انتظار پلیس از شهروندان این است که به‌منظور پیشگیری از وقوع کلاهبرداری به هشدارها توجه جدی کنند. او ادامه داد: در حوزه شرکت‌های هرمی نیز ۲۹۳پرونده به‌صورت پيش‌دستانه در سطح کشور تحت رسیدگی قرار گرفته و علاوه بر پلمب ۶۹مکان هرمی، ۱۲۰۹نفر نیز دستگیر شده‌اند.
او در ادامه گفت:‌ پیشرفت فناوری، زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر داده و روند رو به رشد سوءاستفاده از آن در ارتکاب جرائم جعل و کلاهبرداری افزایش یافته و شاهد افزایش تبلیغ و فروش اسناد و اوراق بهادار و... در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که ضروری است همه سازمان‌ها برای خشک کردن ریشه گردانندگان این جرم و شناسایی و انهدام آنها اقدامات اساسی را در دستور کار خود قرار دهند.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید