• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 10 اسفند 1402
کد مطلب : 219667
+
-

تا انتخابات

درحالی‌که امروز صبح فرصت تبلیغات برای نامزدهای انتخابات مجلس،  به پایان می‌رسد، خبرهای انتخاباتی حسابی داغ شده است.

  بنا بر قانون رسمی انتخابات، زمان تبلیغات کاندیداها ساعت 8صبح پنجشنبه یعنی 24ساعت قبل از شروع فرایند رأی‌گیری به‌صورت رسمی به اتمام می‌رسد. موج دعوت مردم برای حضور در انتخابات هم شکل گرفته و شخصیت‌های مختلف از تفکرات گوناگون در حال صدور پیام و بیانیه هستند.
  سیدابراهیم رئیسی که نامزد انتخابات خبرگان است، در کسوت رئیس‌جمهور، مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کرده و از سوی دیگر، حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت قبل نیز گفته است که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و به هر کسی که فکر می‌کنند می‌تواند در برابر شرایط موجود با صدای بلند اعتراض کند، رأی بدهند.
  محمدرضا عارف، نماینده مجلس دهم در بیانیه‌ای با دعوت مردم به انتخابات گفت: «مردم فهیم ایران مطمئنا با حضور خود بهترین تصمیم را در آوردگاه انتخابات اتخاذ خواهند کرد و اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم یا خواب جریان‌های برانداز تعبیر شود که بی‌تردید حضور در این عرصه تأثیر‌گذار به اشکال مختلف می‌تواند مؤثر واقع شود. به امید فردای بهتر برای ایران عزیزمان.»
  روزنامه اعتماد نیز درحالی‌که از فهرست موسوم به صدای ملت حمایت کرده، خواستار حضور مردم در انتخابات برخلاف جریان‌های تحریمی شده است.
   از اصولگرایان نیز غافل نشویم. محمدباقر قالیباف از حضور در لیست جبهه متحد انصراف داده و به این ترتیب رئیس فعلی مجلس فقط در لیست شانا و پایداری حضور خواهد داشت.
  حال به فضای انتخاباتی مجلس خبرگان با اشاره به صحبت‌های مصطفی پورمحمدی بپردازیم. پورمحمدی در توییت خود گفته: ما فکر کرده‌ایم فقط پیوسته بگوییم تابع و مطیع رهبریم، مشکلات حل می‌شود! و این طور ادامه داده که اگر در یک بخش از دستگاه رهبری مشکلی وجود دارد، خبرگان بررسی دقیق داشته باشد و از باب کمک برای رهبری توضیح بدهند که به ضرر مردم و خود آن دستگاه است. چون ما این کارها را نمی‌کنیم، همه انتقادها متوجه رهبری است و به‌نظر من این ظلم به رهبری است.
  سیدهادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان نیز در نشست خبری خود درباره اقدامات شورا تأکید کرده: شورای نگهبان نسبت به هیچ‌ گروه سیاسی و هیچ فهرستی نگاه ویژه‌ای ندارد و آنچه مردم تصمیم می‌گیرند مبنای عمل قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید