• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 9 اسفند 1402
کد مطلب : 219581
+
-

50 فقره زورگیری در پرونده 5 تبهکار

5 تبهکار که با تشکیل باند زورگیری از 50 نفر در شرق تهران زورگیری کرده بودند، توسط کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، با وقوع زورگیری‌های سریالی از شهروندان با استفاده از سلاح سرد در شرق تهران، رسیدگی به این پرونده در دستور کارگروهی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند که سرقت‌ها توسط 5جوان سابقه دار انجام شده است.
کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و با بازبینی‌های تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم موفق شدند هویت اعضای این باند را شناسایی کنند. تحقیقات درباره اعضای این باند حاکی از این بود که آنها دست به سرقت‌های متعددی زده‌اند.
کارآگاهان با به‌دست آوردن این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در یکی از محله‌های تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را در عملیاتی منسجم دستگیر کردند. متهمان در جریان بازجویی‌های مقدماتی به 50 فقره زورگیری از شهروندان در خیابان‌های تهران اعتراف کردند. همچنین شماری از مالباختگان در مواجهه حضوری با زورگیران آنها را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند. سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران ضمن بیان جزئیات این پرونده گفت:‌ با ادامه تحقیقات در این پرونده، مالخر این باند را نیز شناسایی و دستگیر کردیم و در بازرسی از مخفیگاه وی 50دستگاه تلفن همراه مسروقه نیز کشف شد. به‌گفته وی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی در بازداشت به ‌سرمی‌برند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید