• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 اسفند 1402
کد مطلب : 219579
+
-

«آدمخوار» کانادایی در آستانه آزادی از زندان

اتفاقی که خشم مردم کانادا و خانواده قربانیان را به همراه داشت

«آدمخوار» کانادایی در آستانه آزادی از زندان

مخوف‌ترین قاتل زنجیره‌ای کانادا که به «آدمخوار» معروف است و به اتهام قتل دست‌کم 26زن در زندان به سر می‌برد، پس از تحمل 22سال حبس، واجد درخواست آزادی مشروط شناخته شد؛ اتفاقی که خشم مردم کانادا مخصوصا خانواده قربانیان را برانگیخته و باعث اعتراض گسترده آنها شده است.
به‌ گزارش همشهری به نقل از دیلی‌میل، رابرت پیکتون مخوف‌ترین و منفورترین قاتل سریالی کاناداست که در سال2002 به اتهام قتل 26زن دستگیر شد و به زندان افتاد. او از سوی دادگاه به حبس ابد محکوم و مقرر شد که تا 25سال امکان درخواست آزادی مشروط نداشته باشد. حالا اما مقامات زندان اعلام کرد‌ه‌اند که با توجه به اینکه وی 22سال از عمر خود را به‌طور متوالی در زندان سپری کرده، می‌تواند درخواست آزادی مشروط بدهد و در‌ صورت موافقت با آن‌ در سال2027، یعنی 3سال دیگر از زندان آزاد خواهد شد. اتفاقی که باعث برانگیخته شدن خشم خانواده قربانیان شده و آنها با اعتراض گسترده نسبت به این اظهارنظر مسئولان زندان، اعلام انزجار کرده‌اند.

مزرعه مرگ
راز جنایات هولناک رابرت پیکتون در سال2002 فاش شد. پیش از آن پلیس در جریان ناپدید شدن مرموز زنان خیابانی قرار گرفته بود و از آنجا که هیچ ردی از این زنان به‌دست نیامده بود، فرضیه اینکه همه آنها قربانی یک قاتل سریالی شده باشند، مدنظر قرار گرفته بود. ماموران پلیس که از سال1997 روی پرونده ناپدید شدن زنان خیابانی تحقیق می‌کردند، به سرنخ‌هایی دست یافتندکه آنها را به سمت یک مزرعه پرورش خوک در اطراف شهر ونکوور هدایت می‌کرد. صاحب این مزرعه، مردی به نام رابرت پیکتون بود. اظهارات برخی از شاهدان از این حکایت داشت که تعدادی از زنان ناپدید شده آخرین بار در نزدیکی این مزرعه مشاهده شده‌اند. در این شرایط مأموران پلیس، راهی مزرعه شدند و به بازرسی آنجا پرداختند، اما هیچ مدرکی که نشان دهد رابرت پیکتون در این پرونده نقش داشته، به‌دست نیامد.

فریزرهای مخوف
رابرت همچنان مهم‌ترین مظنون پرونده به‌شمار می‌رفت و مأموران منتظر بودند شاید بتوانند سرنخی علیه او پیدا کنند. در سال2002 بود که مأموران بار دیگر راهی مزرعه رابرت شدند. این بار گزارش شده بود که او در مزرعه‌اش سلاح گرم غیرمجاز نگه‌داری می‌کند و مأموران به همین بهانه تصمیم گرفتند بار دیگر آنجا را بازرسی کنند. در جریان این بازرسی‌ها بود که 2فریزر در این مزرعه پیدا شد که مملو از بسته‌های گوشت بود. هر چند رابرت مدعی بود که همه آنها گوشت خوک هستند، اما پس از انتقال آنها به آزمایشگاه، معلوم شد که برخی از بسته‌ها گوشت انسان هستند. ماموران که حالا سرنخ‌ محکمی علیه رابرت پیکتون به‌دست آورده بودند، حکم حفاری در مزرعه او را از دادگاه گرفتند و در جریان عملیات بزرگی که بیش از 70میلیون دلار هزینه داشت، وجب به وجب این مزرعه حفاری شد و به این ترتیب بقایای اجساد قربانیان زیادی از دل زمین بیرون کشیده شد.

26 یا 49 قربانی؟
در جریان شناسایی بقایای اجساد کشف شده در این مزرعه، هویت 26نفر از قربانیان به‌دست آمد. همه آنها زنان خیابانی بودند که طبق بررسی‌های پلیس، رابرت پیکتون آنها را به مزرعه خود کشانده و پس از تجاوز، آنها را به قتل رسانده و خوراک خوک‌هایش کرده و پس از آن نیز استخوان‌های آنها را در دل زمین دفن کرده بود.  و با این حال پیدا شدن برخی از قطعات انسان در فریزرهای مزرعه، فرضیه اینکه رابرت گوشت قربانیانش را با گوشت خوک مخلوط کرده و به مشتریانش می‌فروخت، قوت گرفت. از همان زمان بود که این جنایتکار مخوف به «آدمخوار» معروف شد و خانواده قربانیان و افکار عمومی به‌دنبال مجازات شدید وی بودند. این در حالی بود که برخی از استخوان‌های پیدا شده در مزرعه مرگ قابل شناسایی نبودند و به همین دلیل پلیس عقیده داشت که مرد جنایتکار 49زن را به قتل رسانده است.
در این شرایط بود که جلسه محاکمه رابرت پیکتون آغاز شد و هر چند وی هرگز به جنایاتش و نحوه ارتکاب آنها و همچنین انگیزه‌اش از قتل‌ها اعتراف نکرد، اما درنهایت دادگاه وی را به حبس ابد محکوم کرد. مجازاتی که تا 25سال غیرقابل تخفیف بود؛ حالا اما با توجه به قوانین کانادا، قاتل «آدمخوار» که دهه70 زندگی‌اش را در زندان سپری می‌کند، واجد درخواست آزادی مشروط شناخته شده و در صورت موافقت با درخواستش، 3سال دیگر از زندان آزاد خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید