• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219473
+
-

رایزنی‌های امیرعبداللهیان در ژنو

دیپلماسی
رایزنی‌های امیرعبداللهیان در ژنو

وزیر امورخارجه ایران که در رأس هیأتی دیپلماتیک به‌ منظور شرکت در نشست عالی‌رتبه اجلاس سالانه شورای حقوق‌بشر و بخش عالی‌رتبه اجلاس خلع‌ سلاح سازمان ملل به ژنو سفر کرده ‌است، در گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای به تشریح دیدگاه‌های جمهوری‌اسلامی درباره تحولات غزه پرداخت.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار با میریانا اسپولیاریک ایگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، شرایط انسانی فلسطین را پیچیده و بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: متأسفانه رویکردهای سیاسی غلط تاکنون سبب شده تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه بماند. وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه، وضعیت در شمال غزه را بسیار وخیم توصیف کرد و افزود: بیش ‌از ۶۰۰هزار نفر از ساکنان شمال غزه از گرسنگی رنج می‌برند. گفت‌وگو با بوی‌تان سون، وزیر خارجه ویتنام نیز از دیگر دستور کارهای رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ژنو بود.
امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به توافق قبلی 2کشور در سطح رؤسا، برای افزایش حجم مبادلات تجاری 2کشور تا سقف ۲میلیارد دلار، بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2کشور همگام و هم وزن با همکاری سیاسی، بین‌المللی و‌ پارلمانی 2کشور تأکید کرد.
شرکت در نشست فرعی فلسطین و انجام گفت‌وگوی دوجانبه با وزرای خارجه برخی کشورهای شرکت‌کننده و نیز مسئولان عالی سازمان ملل متحد ازجمله برنامه‌های وزیر امور خارجه ایران در این سفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید