• دو شنبه 5 آذر 1403
  • الإثْنَيْن 23 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 25
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219423
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MjnWR
+
-

نوروز، مصرف شوینده‌ها را 30درصد بیشتر می‌کند

بختیار علم‌بیگی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی با تأکید بر اینکه امسال مردم اصلا نگران افزایش قیمت محصولات شوینده و بهداشتی در‌ ماه آخر سال نباشند، به همشهری می‌گوید: ما همیشه از 2‌ماه قبل از عید به شرکت‌های تولیدکننده می‌گوییم که در ماه‌های پایانی سال، قیمت محصولات خود را افزایش ندهند. هرکدام از شرکت‌ها هم نیاز به افزایش قیمت داشته باشند، این موضوع به اردیبهشت‌ماه سال بعد موکول خواهد شد. علم‌بیگی در مورد وضعیت تولید و تقاضای محصولات شوینده در‌ ماه پرمصرف سال می‌گوید: ما همواره برای عید نسبت به ماه‌های قبل30درصد افزایش تولید داریم؛ چون می‌دانیم که تقاضا و به همین میزان، در این روزها افزایش می‌یابد. این تجربه را تقریبا 20سال است که اجرا می‌کنیم و بر این اساس هیچ کمبودی در بازار نداریم و جنس به وفور موجود است. رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی در مورد امکان بروز تخلفات در بازار محصولات شوینده در روزهایی که با افزایش تقاضا روبه‌رو هستیم، عنوان می‌کند: همه محصولات شوینده الان قیمت دارند و تولیدکنندگان باید تا پایان سال طبق آن عمل کنند. برای همین الان افزایش قیمت نداریم و کسی هم درخواست افزایش ندارد چون همانطور که اشاره شد، در‌ ماه مبارک رمضان که مقارن با ایام عید نوروز است، سعی ما بر این است که کالا در بازار باشد. از این بابت همه تولیدکنندگان مشغول تولید هستند و هیچ‌کدام مشکلی ندارند و هیچ کمبودی در بازار دیده نخواهد شد. در مورد تغییر قیمت‌ها هم اگر این اتفاق بیفتد از سال جدید خواهد افتاد.

تغییر شیوه قیمت‌گذاری
علم‌بیگی در پاسخ به اینکه در سال آینده قیمت‌گذاری دستوری در مورد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها حذف خواهد شد؟ می‌گوید: بعد از عید احتمالا شاهد تغییر گروه کالایی محصولات شوینده از 2 به 4خواهیم بود اما با این حال باز به این صورت نیست که هر تولیدکننده‌ای طبق میل خودش نرخ‌گذاری کند؛ بلکه همه تولیدکنندگان موظف هستند که دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را رعایت کنند. وی ادامه می‌دهد: در واقع، اگر این اتفاق بیفتد، دیگر قیمت پیشینی نخواهیم داشت و قیمت پسینی را هم سازمان حمایت کنترل می‌کند؛ بر‌این‌اساس، اگر تولیدکننده‌ای خارج از خط معین‌ قیمت‌گذاری رفتار کند به سازمان تعزیرات ارجاع داده خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید