• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219351
+
-

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزارشهید خوزستان تبیین کردند

رهبرمعظم انقلاب: غزه، معجزه تکیه بر مردم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند راه غلبه برمشکلات، استمرار تفکر جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است

رهبری
رهبرمعظم انقلاب: غزه، معجزه تکیه بر مردم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید استان خوزستان، حماسه و معجزه مردم خوزستان در دوران دفاع‌مقدس را نتیجه ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی دانستند و با اشاره به دقت نظر امام بزرگوار در انتخاب تعبیر «جمهوری اسلامی» گفتند: آنچه باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» بود و در آینده نیز راه غلبه برمشکلات استمرار همین تفکر است. براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم‌ رهبری، مشروح بیانات رهبر معظم انقلاب دراین دیدار، همزمان با برگزاری کنگره ۲۴هزار شهید استان خوزستان منتشر می‌شود.

شناخت دقیق امام(ره) از مردم و اسلام
امام(ره) نسبت به مردم شناختی دقیق و نسبت به اسلام نگاه جامع و مترقی داشت. امام(ره) از همان روزهای آغازین نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن همواره به مردم اعتماد داشت و اسلام را یک مکتب و تفکر کارآمد برای سیاست و مدیریت جامعه می‌دانست و بر همین اساس توانست زمینه پیشرفت ایران و استمرار حرکت‌های بزرگ را به‌وجود آورد.

نگاه امام(ره) به اسلام
امام(ره) اسلام را برای اداره‌ جوامع بشری کافی می‌دانست و اسلام را فقط برای اذان گفتن در مأذنه‌ها و عبادت کردن در مساجد و تعمیر درون قلب اشخاص نمی‌دانست؛ اسلام را، اسلام در صحنه، در صحنه‌ سیاست، در صحنه‌ اداره، در صحنه‌ مدیریت مردم، در صحنه‌ هدایت عمومی بشریت فعال و کارآمد می‌دانست؛ نگاه امام(ره) این بود.

جمع بین جمهور و اسلام
چنین تفکری از سوی امام‌خمینی(ره) توانسته جمهوری اسلامی را پایدار کند. این تفکر جمع بین جمهور و اسلام است. این تفکر جمهوری اسلامی را پایدار کرده، نگه‌داشته، حفظ کرده و آن را روزبه‌روز قوی‌تر کرده‌است.

مهم‌ترین مشکل دشمنان ایران
مهم‌ترین مشکل دشمنان جمهوری‌اسلامی، نداشتن شناخت نسبت به مردم ایران و همچنین نداشتن شناخت از اسلام است. دشمنان ملت ایران براساس برآوردها و طراحی‌های خود، مطمئن بودند که جمهوری‌اسلامی 40سالگی خود را نخواهد دید، اما به کوری چشم آنها پیشرفت ایران متوقف نشد و به لطف الهی و با تکیه بر همت و اراده مردم و ایمان دینی آنها ادامه نیز خواهد یافت.

معجزه‌ تکیه بر مردم و ایمان دینی
امروز دنیای اسلام برای غزه عزادار است. فجایعی که در غزه به‌دست رژیم غاصب خبیث صهیونیستی، این سگ هار انجام می‌گیرد، 2مطلب را نشان داد؛ یکی قوت ایمان اسلامی را. این مقاومتی که نیروهای مقاومت در داخل غزه انجام دادند و دشمن را مأیوس کردند، این ناشی از نیروی اسلام است. این صبری که مردم مظلوم غزه بر این بمباران‌ها و براین فشارها از خود نشان دادند، ناشی از «ایمان اسلامی» بود. دومین موضوع، این است که تمدن غرب خود را نشان داد.

ادعاهای دروغ تمدن غربی
در ماجرای غزه دروغ‌بودن ادعاهای تمدن غربی درباره حقوق‌بشر و ریاکاری و نفاق غربی‌ها آشکار شد. غربی‌ها که برای اعدام یک مجرم سروصدا و هیاهو به‌راه‌می‌اندازند، در برابر کشتار ۳۰هزار انسان بی‌گناه در غزه چشم خود را بسته‌اند و آمریکا با وقاحت تمام و برای چندمین‌بار قطعنامه قطع بمباران غزه را وتو می‌کند.

چهره واقعی لیبرال دمکراسی
فرهنگ و تمدن غرب؛ این ظاهرهای اتوکشیده‌ سیاستمداران غربی باطنش این است. ظاهر با لبخند و باطن یک سگ هار و یک گرگ خونخوار؛ این تمدن غرب و لیبرال دمکراسی غربی است. نه لیبرالند و نه دمکرات هستند؛ دروغ می‌گویند و با نفاق دارند کار خودشان را پیش می‌برند.

معجزه آفرینی تکیه بر مردم و ایمان دینی
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌شان نمونه دیگر از معجزه آفرینی تکیه بر مردم و ایمان دینی را شرایط امروز غزه برشمردند و گفتند: ایستادگی نیروهای مقاومت و مأیوس کردن دشمن از نابودی آنها و همچنین صبر مردم غزه در برابر بمباران‌ها و مصیبت‌ها نشانگر ایمان دینی قوی این مردم است.

این بار کج به منزل نمی‌رسد
امیدواریم ان‌شاءالله مردم دنیا دراین حوادث گوناگون [غزه] هم اسلام را بهتر بشناسند، هم غرب را درست بشناسند. ما مطمئنیم که این تمدن غربی، این بار کج به منزل نخواهد رسید. این روند ادامه و تداومی نخواهد داشت و ان‌شاءالله فرهنگ حق و منطق درست اسلام بر همه‌ اینها فائق خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید