• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219354
+
-

تا انتخابات

  در روزهایی که کم‌کم داشت تعداد لیست‌ها از تعداد کاندیداها بیشتر و لیست‌های 25نفره و 29نفره ارائه می‌شد بالاخره لیست واحد شانا و پایداری منتشر شد.
 لیست 30نفره شورای ائتلاف و پایداری هم با حاشیه‌هایی همراه شد ازجمله ماجرای محسن دهنوی که بودن و نبودنش در لیست مسئله شده بود و البته دست آخر دهنوی با انتشار یک توییت نوشت که به‌خاطر حفظ وحدت و با پا در میانی بزرگان شورای ائتلاف از حضور در لیست انصراف دادم و از فهرست 30نفره منتشر شده هم حمایت می‌کنم.
 
عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از فهرست شورای ائتلاف از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و عنوان کرد که با تشکر صمیمانه از حمایت‌های بی‌دریغ جامعه پرافتخار صنعت، معدن، اصناف و همه اقشاردیگر، جهت پایبندی عملی به وحدت نیروهای انقلاب و اخلاق تشکیلاتی، ضمن حمایت از فهرست اعلامی شورای ائتلاف، انصراف خود از کاندیداتوری مجلس دوازدهم را اعلام می‌نمایم.

  از اصلاح‌طلب‌ها اینطور باید گفت که حزب اعتدال و توسعه با صدور یک بیانیه رسمی گفته پای کار لیست علی مطهری و صدای ملت است.
 پزشکیان که از تبریز کاندیدا شده مصاحبه کرده و درباره مالیات اینطور گفته که نباید تولیدکننده‌ها را به‌عنوان سرمایه‌دار و یا چپاولگر، معرفی و آنها را با بخشنامه‌ها سردرگم کنیم. سرمایه‌گذاران باید از احترام و امنیت کافی برخوردار باشند و این در حالی است که دلالان و رشوه بگیران در حال انجام کار اقتصادی هستند و ما فشار مالیاتی را روی تولیدکنندگان اعمال می‌کنیم. پزشکیان گفته ادعا می‌کنم اصلاح‌طلبم، اما از هر اصولگرایی، اصولگراتر هستم و محکم‌تر از اوایل انقلاب و هر فرد مدعی‌ای تا‌کنون جدی بر سر اصولم ایستاده‌ام؛ برای اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری حتما باید در نگاه، علم و رفتارمان، تغییر ایجاد کنیم. به رئیس‌جمهور گفتم اگر جای شما بودم، از چهره‌های شاخص خواهش می‌کردم، ثبت‌نام کنند و از طرفی هم به شورای نگهبان می‌سپردم برایشان پرونده‌سازی نکند.

 حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان هم بیکار ننشست و با انتشار بیانیه‌ای ضمن اظهار دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد. در بخشی از بیانیه این حزب آمده است: با توجه به این نکات، به‌عنوان یک نهاد مدنی که اصلاح‌طلبی و تحول مسالمت‌آمیز را یگانه راه کنش سیاسی مؤثر می‌داند، به‌رغم همه انتقادها از انتخابات دفاع می‌کنیم و با معرفی افراد شایسته و حمایت از آنها، آحاد ملت را به مشارکت در انتخابات مجلس فرامی‌خوانیم.

 علی مطهری که این روزها سخت مشغول سخنرانی و مصاحبه است گفته که در ابتدا هم تصور می‌کردم ردصلاحیت می‌شوم و برای مردم هم این پیام را دارم که می‌خواستم بیایم اما امکانش فراهم نشد. مطهری اینطور ادامه داد که حتما باید در انتخابات مشارکت کنیم. ما در شرایط ویژه‌ای هستیم. آنان که می‌گویند با شرکت نکردن در انتخابات پیام خود را به نظام برسانیم و به این طریق نظام را اصلاح کنیم را قبول ندارم.

 اما در کنار اخبار انتخاباتی احزاب، نباید از تمهیدات نیروهای انتظامی و امنیتی کشور برای برگزاری انتخابات 11اسفند در امنیت کامل غافل شویم. در همین رابطه سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا از آماده‌باش ۱۹۰هزار پلیس برای برقراری امنیت انتخابات خبر داد و گفت: صلاحیت ۴۸هزار کاندیدا توسط پلیس تأیید شده است. سخنگوی پلیس با بیان اینکه براساس ماده58 قانون انتخابات، پلیس جزو مراجع پنج‌گانه استعلام تأیید صلاحیت به‌حساب می‌آید، افزوده است: در مرحله اول، 48هزار نفر مورد استعلام قرار گرفتند و در مرحله نهایی نیز 24هزار استعلام از سوابق ثبت‌نام‌کنندگان گرفته شد و نتایج در آن بازه زمانی به هیأت نظارت و ارزیابی شورای نگهبان اعلام شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید