• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219285
+
-

استقبال مرگبار از چهارشنبه‌سوری

استقبال مرگبار از چهارشنبه‌سوری

حدود 2هفته مانده تا شب چهارشنبه‌سوری، حوادث مربوط به این شب آغاز شده است. در جریان 3انفجار که در ارومیه، بناب و تهران اتفاق افتاد 4نفر جان خود را از دست داده و 5نفر مصدوم شدند. به گزارش همشهری، ساعت 15:37دقیقه روز جمعه 4اسفند به آتش‌نشانی ارومیه خبر رسید انفجار مهیبی در یکی از خانه‌های
شهرک ولیعصر رخ داده است. آنجا خانه‌ای قدیمی بود که بر اثر شدت انفجار به‌طور کامل تخریب و آوار شده بود. آنطور که شواهد اولیه نشان می‌داد این حادثه بر اثر انفجار مقدار زیادی مواد محترقه اتفاق افتاده بود. تعدادی از همسایه‌ها می‌گفتند از مدت‌ها قبل چند نفر در زیرزمین این خانه مواد محترقه تولید می‌کردند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که هنگام وقوع حادثه 6نفر در خانه حضور داشتند. در این شرایط عملیات امداد و نجات آغاز شد و  درهمان دقایق اولیه 2زن که کمتر آسیب دیده بودند نجات  یافتند و به بیمارستان منتقل شدند، اما هنوز مشخص نبود که بر سر 4نفر دیگر شامل: پدربزرگ،  2پسر جوانش و نوه‌اش چه آمده تا اینکه اجساد آنها از زیر آوار خارج شد. یحیی خلیلی، معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی به همشهری می‌گوید: این خانه به‌دلیل شدت انفجار به‌طور کامل تخریب شده بود و هر لحظه امکان داشت تا بخش‌های دیگر آن نیز دچار ریزش شود. به همین دلیل ابتدا برای حفظ ایمنی در آنجا شمعک‌گذاری شد تا از ریزش جلوگیری شود. در ادامه به کمک سگ‌های زنده‌یاب پیکر 4نفری که زیر آوار جان خود را از دست داده بودند کشف و بیرون کشیده شد. شواهد به‌دست آمده حاکی از این بود که حجم زیادی اکلیل سرنج و مواد محترقه در زیرزمین خانه انبار شده و چند نفر در حال ساخت ترقه بودند که این انفجار اتفاق افتاد.
درحالی‌که ساعتی از انفجار مرگبار در ارومیه گذشته بود، در بناب نیز حادثه مشابهی اتفاق افتاد. انفجار مواد محترقه بخش‌هایی از خانه‌ای را تخریب کرده و موجب مصدومیت 2نفر شده بود. آنها نوجوانی 15ساله و جوانی ۲۶ساله  بودند که در طبقه دوم ساختمانی در حال ساخت ترقه بودند. روز شنبه نیز در انفجاری که در شرق تهران رخ داد پسری 16ساله دچار سوختگی شد. او  در حیاط منزلی مسکونی مشغول تهیه نارنجک‌های دست‌ساز با مواد شیمیایی بود که انفجار اتفاق افتاد و او از ناحیه   چشم، زانو و دست مصدوم شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید