• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219244
+
-

میز خبر /وزارت بهداشت به‌دنبال لغو مجوز متخلفان

براساس ماده ۱۳ قانون کنترل دخانیات، موضوع ممنوعیت فروش در اینترنت و کانال‌های تسهیل‌کننده دسترسی افراد به مواد دخانی، به وضوح آمده است. بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفته: «موضوع ممنوعیت فروش محصولات دخانی به افراد زیر ۱۸ سال جزو مصوبات مجلس است و جرایم مالی دارد. هر صنفی که اقدام به فروش محصولات دخانی می‌کند، باید براساس دستورالعمل ستاد کشوری کنترل دخانیات، موارد ذکر شده در قانون را به‌طور دقیق رعایت کند.»‌ او تأکید کرده وزارت بهداشت پیگیر لغو مجوز عاملیت فروش افراد متخلف خواهد بود و در همین خصوص با دادستانی کل کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به رانندگان قهوه مجانی بدهید
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در پیشنهادی مطرح کرده که برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی بدهند. بابک محمودی گفته «خواب‌آلودگی از مهم‌ترین علل تصادفات در جاده‌هاست و این کار می‌تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند. همچنین نوشابه خاص با کافئین بالا هم می‌توانیم تولید کنیم و به رانندگان در جاده‌ها بدهیم.» آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راهور نشان می‌دهد که در نوروز 1401بیش از 1200نفر در پی تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 6 درصدی داشته است.

جمعیت متخصصان تغذیه در پزشک خانواده 2برابر شد
حسین فرشیدی، معاون وزیر بهداشت، از افزایش ۲برابری تعداد متخصصان تغذیه در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: «تا پیش از این به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک متخصص تغذیه در طرح پزشک خانواده به‌کار گرفته می‌شد. طبق مصوبه جدید به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت، یک متخصص تغذیه در طرح پزشک خانواده به‌کار گرفته خواهد شد و بر این اساس، تعداد متخصصان تغذیه در طرح پزشک خانواده به ۲برابر افزایش یافته است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید