• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218631
+
-

مالکان غیرمجاز پلاک‌های قرمز خلع ید می‌شوند

طرح مراقبت اجتماعی محلات در منطقه12 بررسی شد

مالکان غیرمجاز پلاک‌های قرمز خلع ید می‌شوند

نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی در منطقه ۱۲ با عنوان «طرح مراقبت اجتماعی محلات» در راستای پیگیری مسائل اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت‌های برون و درون‌سازمانی، شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
وحیدرضا انارکی‌محمدی، شهردار منطقه در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت هم‌افزایی مدیریتی و اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی گفت که در راستای مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت اقدامات عملیاتی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، قطعا نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌های متولی است. او در ادامه با اشاره به تملک املاک در برخی محلات مانند هرندی با نازل‌ترین قیمت توسط افراد سودجو و اجاره آنها به افراد بزهکار اجتماعی، ایجاد خانه‌های ناایمن را از بزرگ‌ترین معضلات منطقه دانست و تأکید کرد که دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید به این موضوع ورود کنند تا مالکیت افراد در این املاک، خلع ید شود.
در ادامه نشست هم دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران تشکیل جلسات قرارگاه اجتماعی را اثر‌گذار دانست و گفت: «تشکیل قرارگاه اجتماعی در مناطق ۲۲گانه اتفاق بسیار خوب و اثرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. براساس تدبیر شهردار تهران قرار است در سطح محلات پایتخت، فعالیت برنامه‌ریزی شده‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در مناطق ازجمله مساجد، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، نیروهای بسیج، نیروهای مردمی و ... استفاده شود تا در این زمینه بتوانیم موفق عمل کنیم.» احمد احمدی با اشاره به افتتاح فاز دوم یاورشهر9 تأکید کرد: «افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت جذب و نگهداری معتادان متجاهر کلانشهر تهران به ۷۵۰۰ نفر رسید. امیدواریم با کمک نیروهای انتظامی و پلیس مبارزه با مواد‌ مخدر و سایر ارگان‌ها و نهادهای فعال در قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران بتوانیم قدم‌های بزرگی در راه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برداریم.»
وحیدرضا انارکی‌محمدی، شهردار منطقه، احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌ مخدر تهران بزرگ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام‌خمینی(ره)، سرکلانتر هفتم فاتب، رئیس آموزش و پرورش، رئیس امور مساجد منطقه و جمعی از مدیران ارشد شهری منطقه در این جلسه حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید