• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2186
+
-

زورگیر خشن قتل مهندس جوان را گردن گرفت

مرد زورگیر که در جریان سرقت از جوان مهندس، وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، ‌دیروز لب به اعتراف گشود و اتهامش را پذیرفت. به گزارش همشهری، عصر چهارم آذرماه  ‌خودروی پرایدی درخیابانی حوالی چیتگر توقف کرد و 3مرد که صورت‌هایشان را با پارچه‌پوشانده بودند مردی جوان را به بیرون از ماشین پرت کردند و گریختند. شاهدان با دیدن مرد جوان اورژانس را خبر کردند اما او به‌دلیل ضربه چاقویی که به سفید رانش خورده بود، جان باخت.  در چنین شرایطی ماجرا به قاضی دشتبان، بازپرس ویژه قتل گزارش و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری پرایدسواران شروع شد.

 

آقای مهندس؛ طعمه زورگیران در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول جوانی 34ساله و مهندس مکانیک بوده است. او روز حادثه بعد از ترک محل کارش، ‌قصد رفتن به خانه‌اش را داشته که قربانی این حادثه شده بود. مأموران با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، شماره پلاک پراید را شناسایی کردند اما خودرو مسروقه بود.  از سوی دیگر بررسی‌ها حکایت از این داشت که یک باند 3نفره در حوالی غرب تهران طعمه‌های خود را به‌عنوان مسافرسوار می‌کنند و با تهدید چاقو دست به سرقت از آنها می‌زنند. مأموران احتمال دادند که مهندس جوان هم طعمه این باند شده باشد. 

کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی پایتخت هفته گذشته موفق شدند 3زورگیر حرفه‌ای را دستگیر کنند. یکی از آنها که طلافروش ورشکسته بود و به‌تازگی از زندان آزاد شده بود در برابراتهام قتل مهندس جوان قرار گرفت. او در بازجویی‌های اولیه اصرار داشت که بی‌گناه است و  می‌گفت زمانی که مهندس متوجه شده آنها زورگیر هستند از روی صندلی بلند شده و قصد داشت به هر نحوی شده فرار کند که چاقو به پاهایش برخورد کرده است. با این حال متهم دیروز لب به اعتراف گشود و حقایق را فاش کرد. وی گفت: به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به سرقت شدم. پیشنهاد سرقت را جعفر یکی از دوستانم داد اما من فقط در 4یا 5مورد همراه آنها بودم ولی جعفر حدود 20سرقت انجام داده بود. وی ادامه داد: شگردمان این بود که برای هربار سرقت، یک پراید می‌دزدیدیم و با آن به حوالی آزادی و غرب تهران می‌رفتیم تا از مسافران سرقت کنیم.

از بخت بد من، آخرین طعمه‌مان مقتول بود. آن روز چاقو را گذاشتم روی پهلوی آقای مهندس تا اموالش را سرقت کنم او اما مقاومت کرد. می‌خواستم فقط او را بترسانم برای همین با چاقو ضربه‌ای به پاهایش زدم اما چاقو درست خورد به سفید رانش و خونش بند هم نمی‌آمد. خیلی ترسیده بودیم، بی‌آنکه از او وسیله‌ای سرقت کنیم تصمیم گرفتیم همانجا وی را از ماشین به بیرون بیندازیم تا رهگذران او را به بیمارستان برسانند. وی ادامه داد: هنوز 5دقیقه هم از سوار شدن مقتول نگذشته بود که این اتفاق رخ داد و من آرزویم این بود که او زنده بماند اما فوت شد و اتهام قتل افتاد گردن من. وی در پاسخ به این سؤال قاضی که از او پرسید چرا مقتول را مقابل بیمارستان رها نکردی، گفت: خیلی ترسیده بودیم و اصلا فکرمان کار نمی‌کرد. این متهم پس از اعتراف به قتل، در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت و این در حالی است که خانواده این مهندس با مراجعه به دادسرای جنایی تهران درخواست قصاص متهم را کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید