• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218287
+
-

جای قورمه‌سبزی در فضاست؟

جای قورمه‌سبزی در فضاست؟

فاطمه عباسی

در همین یکی دو روز گذشته اگر در فضای مجازی گشت‌و‌گذار داشته‌اید، حتما دیده‌اید که یک فضانورد ایرانی‌تبار ناسا تصویری را در یکی از شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد او و همکارانش در ایستگاه فضایی مشغول خوردن قورمه‌سبزی با پلو هستند.
گویا این فضانورد قصد داشته بخشی از فرهنگ غذایی ایرانی را به خدمه «ایستگاه بین المللی فضایی» نشان بدهد. این ماجرا حسابی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و بعضی‌ها معتقدند بهتر بود این فضانورد یک غذای ایرانی‌تر مثل کله پاچه بار می‌گذاشت! و برخی دیگر هم این بحث را راه‌انداخته‌اند که اصلا می‌شود قورمه‌سبزی را به‌عنوان نماینده فرهنگ غذایی ایرانی معرفی کرد یا نه؟
واقعیت این است که این فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که اینقدر قورمه‌سبزی دوست داریم و به‌نظرمان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیاست. سال گذشته سایت تخصصی «اطلس مزه» که یکی از‌معتبرترین سایت‌های صنعت غذاست، فهرستی از 50 غذای برتر جهان را منتشر کرد که حاصل ۱۰۰هزار رأی‌گیری از ۱۵هزار نوع غذا از ۱۹۵کشور دنیا بود. در این لیست قورمه‌سبزی ایران رتبه هشتم را داشت و در جمع ۱۰غذای برتر دنیا قرار گرفته بود. بنابراین دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که این غذای خوشمزه که پخت آن بین ۲ تا ۵ هزار سال قدمت دارد، یکی از ایرانی‌ترین و لذیذترین غذاهای موجود است و دیگر می‌توان به این فضانورد حق داد که بخواهد همکارانش را با این غذا خوشحال کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید