• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218214
+
-

هجوم ابرهای بارانی به جنوب ایران

‌ آب و هوا
هجوم ابرهای بارانی به جنوب ایران

ادامه بارش‌ها همچنان در جنوب کشور رخ می‌دهد و درحالی‌که دوشنبه (23بهمن) استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شاهد بارش بودند، امروز (سه‌شنبه ‌24بهمن) بارش‌های جنوب کشور به شرق استان هرمزگان و دریای عمان محدود می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش‌ها به شکل رگبار همراه با وزش باد شدید موقتی و رعد و برق است. سامانه بارشی جدید فردا (چهارشنبه 25بهمن) وارد کشور می‌شود.»
کبری رفیعی افزود: «در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه (25بهمن) به جز مناطق جنوبی کشور پدیده خاصی ‌نداریم و جو آرام است.»  کارشناس هواشناسی کشور ادامه داد: «از اواخر وقت چهارشنبه (25بهمن) سامانه بارشی وارد می‌شود که در ابتدا مناطق غربی کشور را در‌برمی‌گیرد. روز پنجشنبه (26بهمن) فعالیت این سامانه بارشی تقویت می‌شود. ‌مناطقی از جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و البرز مرکزی نیز تحت‌تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.»
رفیعی درباره پیش‌بینی روز جمعه (27بهمن) خاطرنشان کرد: «برای روز جمعه انتظار داریم علاوه بر نیمه غربی کشور درکل کشور، سواحل دریای خزر و‌ شرق کشور هم بارش داشته باشیم.» سه‌شنبه‌(24بهمن) دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.
تهران درحالی‌که دوشنبه (23بهمن) بیشینه دمای 17درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد، امروز (سه‌شنبه‌‌ 24بهمن) بیشینه دمای 18درجه سانتی‌گراد را دارد. کمینه دما نیز 7درجه سانتی‌گراد است. پایتخت از نظر شرایط جوی در برخی از ساعات غبار محلی دارد و وزش باد به شکل ملایم است.
سردترین منطقه کشور هزارکانیان در استان کردستان است که دمای 10درجه زیر صفر را از سر می‌گذراند و رکورددار سرما شده‌است. ورزقان در استان آذربایجان غربی، پارسیان در استان اردبیل، شهرکرد و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستانک در استان البرز هم همگی دمای 8‌درجه زیر صفر را تجربه کردند.
برای گرم‌ترین منطقه در کشور هم باید ‌سراغ قصرقند، راسک و زرآباد در استان سیستان و بلوچستان برویم که بیشینه دمای 27درجه سانتی‌گراد را از آن خود کرده‌اند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید