• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218199
+
-

بازار داغ فروش تجهیزات نظامی ارتش اسرائیل در فضای مجازی

«به‌دلیل ترک جنگ غزه و بازگشت به زندگی عادی این تجهیزات را می‌فروشم»؛ این یکی از آگهی‌هایی است که این روزها در پلتفرم‌های فروش اینترنتی در سرزمین‌های اشغالی دست به‌دست می‌شود. روزنامه عبری‌زبان کالکالیست با انتشار گزارشی از فروش گسترده تجهیزات نظامی در فضای مجازی نوشته برخی از این سربازان تجهیزات نظامی خود را به ارزش ده‌ها و صدها هزار شِکل در خانه انبار کرده و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که آنها را در ازای مبلغی در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانند. برخی از تجهیزات نظامی که آگهی فروش آنها منتشر شده عبارتند از:
  تجهیزات مادون قرمز دید در شب با 250-300متر برد 450شِکل
 کلاهخود 1200شِکل
کمربند 1700تا 1800شِکل
 دوربین نظامی مدل
Meprolight M5  2500شِکل
 پوتین‌های تقریبا نو 2000شِکل
 تشک و کیسه خواب
 دستکش و ژاکت
 چراغ قوه
به نوشته این روزنامه اقتصادی، فروش تجهیزات نظامی در فضای مجازی رویداد نسبتاً جدیدی در سرزمین‌های اشغالی است که پس از رویدادهای 7 اکتبر و بسیج گسترده نیروهای ذخیره گسترش یافته است. پلتفرم‌هایی که سربازان ذخیره رژیم صهیونیستی آگهی فروش تجهیزات نظامی خود را در آنها منتشر می‌کنند، عبارتند از:
 فیسبوک
 تلگرام
 وب‌سایت Yad2
کالکالیست گسترش روز افزون این پدیده و تبلیغات زیاد برای فروش تسلیحات را عمدتاً ناشی از این می‌داند که ارتش رژیم صهیونیستی از مأموریت اصلی خود غافل شده و نتوانسته است تجهیزات اولیه رزمی را در اختیار سربازان ذخیره‌ای قرار دهد که برای مبارزه با حماس و حزب‌الله فرستاده بود.
 یک افسر ارشد ارتش اسرائیل که نام خود را فاش نکرده گفته: کمبود تجهیزات جنگی به این دلیل بود که ارتش اسرائیل هیچ‌گونه آمادگی برای جنگی همه‌جانبه که مستلزم استفاده از صدهاهزار نیرو است، نداشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید