• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218138
+
-

برای اعتلای تاریخ، طبیعت و اسلام

برای اعتلای تاریخ، طبیعت و اسلام

میرحافظ حسینی‌چورسی برای نشان دادن راه و چاه زندگی به شاگردان روشندلش در جشنواره جایزه معلم شایسته تقدیر شناخته شده است. میرحافظ دنیای روشندلان را می‌شناسد و از آنجا که خودش هم از کودکی با مشکلات نابینایان دست و پنجه نرم می‌کند، سعی کرده ابزارهای کمک آموزشی مختلفی طراحی کند که برای شاگردانش درس خواندن سهل‌تر و شیرین‌تر شود. آقامعلم اصفهانی به شاگردان نابینایش کمک کرده تا برای خودشان کار و کسبی راه بیندازند و روی پای خودشان بایستند.
 
تخصص و تحصیل زهرا سلیمانی در مقطع دکتری رشته تاریخ سبب شده او احساس کند نسل امروز بیش از هر چیز به دانستن پیشینه ایران و ایرانیان نیاز دارد و در دوره 19ساله معلمی‌اش تمام هم و غمش را برای رفع این خلأ بگذارد. خانم معلم زنجانی علاوه بر آنکه کلاس‌های درسش را خارج از مدرسه و در فضاهای تاریخی و فرهنگی مختلف برگزار می‌کند، در شهر زنجان موزه‌ای مختص دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده که مانند کتابی گشوده هویت و اصالت فرهنگ و تمدن ایران را برای دانش‌آموزان بازگو می‌کند.
 
بسیاری از درختانی که در گوشه و کنار شهر جوانرود قد کشیده‌اند، به‌دست علی صیدی و شاگردانش کاشته شده‌اند. آقای معلم برگزیده جشنواره جایزه معلم، در مدت 18سال معلمی‌اش توانسته بسیاری از فرزندان این شهر را با طبیعت آشتی دهد و با تدارک برنامه‌هایی مانند پاکیزه کردن طبیعت و آموزش راه و روش بازیافت زباله‌ها، اهمیت حفظ زمین را به شاگردانش‌ آموزش دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید