• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 23 بهمن 1402
کد مطلب : 218099
+
-

مصیبت غزه؛ مصیبت بشریت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه‌حل پایان بحران غزه را کنارکشیدن قدرت‌های بزرگ جهانی و طرفدار غرب از این قضیه عنوان کردند

رهبری
مصیبت غزه؛ مصیبت بشریت

رهبرمعظم انقلاب در خجسته عید مبعث حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص)، در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، اجابت دعوت و بعثت نبوی را باعث رشد و سعادت دنیوی و اخروی خواندند و با اشاره به حادثه تلخ غزه و ادامه جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی گفتند: مصیبت غزه، مصیبت بشریت است و نشان می‌دهد نظم کنونی جهانی کاملاً باطل و غیرقابل دوام است و از بین خواهد رفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک عید مبعث به ملت ایران و همه مسلمانان، بعثت را مبارک‌ترین و بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بشریت خواندند و گفتند: با بعثت پیامبراعظم، نسخه کامل و نهایی و همیشگی سعادت دنیوی و اُخروی بشر ارائه شد.

یک حادثه‌ خارق‌العاده
سربرآوردن بعثت در محیط ظلمانی و سراسر کجی و انحراف جاهلیت و آشکارشدن نشانه‌های انحراف و سقوط در همه تمدن‌های بزرگ آن روز جهان، حادثه‌ای خارق‌العاده بود. برنامه بعثت باز کردن راه ارتباط بشر محصور در چارچوب تنگ مادی با عالَم غیب و الوهیت یعنی ایمان و سپس تزکیه انسان یعنی تعالی و رشددادن او از طریق رفع نواقص و زدودن زشتی‌ها، بدی‌ها و باطل است.

انسانِ تراز اسلام
«تزکیه»، حرکتی فراگیر برای اصلاح امور فرد و جامعه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نفی انواع بی‌عدالتی و فاصله‌های طبقاتی است و زمینه تعلیم انسان و جامعه را فراهم می‌کند تا با غنی‌سازی جامعه از لحاظ معرفت و معنویت، انسانِ تراز اسلام ساخته شود.

خطاب امروز نبی اکرم(ص)
بعثت و دعوت نبی اکرم(ص) امری جاری و دائمی برای همه زمان‌هاست. هم‌اکنون نیز پیغمبر اکرم(ص) درحال تعلیم و تزکیه است؛ یعنی همچنان‌که آن روز مردم را به دوری از بت‌ها دعوت کردند، امروز نیز همان خطاب و دعوت وجود دارد.

نخستین گام
مبارزه با نفس و شکستن بت هواهای نفسانی، نخستین گام در اجابت دعوت پیامبر اکرم(ص) است. اینکه برخی می‌گویند برای اصلاح دنیا، نخست باید خود و جامعه خود را اصلاح کنید، حرف درستی است، چراکه نشان دادن ارائه یک نمونه اصلاح‌شده به دنیا موجب جذب دیگران به آن نمونه و الگو می‌شود.

نتیجه اجابت پیام بعثت
تحقق انقلاب اسلامی، نتیجه اجابت پیام بعثت و دعوت امام بزرگوار ازسوی مردم بود. در ادامه هم مردم ما به توفیق و فضل پروردگار حرکت خود را درمسیر درست ادامه داده‌اند و تا هر زمان که اجابت دعوت پیغمبر ادامه داشته باشد، رشد و پیشرفت که فقط هم رشد معنوی و اُخروی نیست، ادامه دارد و می‌توان به بهترین نمونه زندگی دنیوی و اُخروی دست یافت.

مسئولیت ما
رهایی از رواج ظلم و حق‌کشی در جهان امروز و بهبود زندگی مردم دنیا در گرو اجابت دعوت پیامبر و استفاده از تزکیه و تعلیم نبوی است. مسئولیت ما خودسازی و نشان دادن اداره کشور براساس الگوی اسلام است که دراین زمینه موفقیت‌هایی داشته‌ایم که در دنیا تأثیرگذار بوده و البته کوتاهی‌هایی هم داشته‌ایم.

نظم غیرقابل دوام کنونی
مصیبت غزه، مصیبت دنیای اسلام و بلکه همه بشریت و نشان‌دهنده اوج بطلان نظم کنونی جهانی است. امروز آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی و دنباله‌روهای آنها پشت دست‌های جنایتکار و به‌خون‌آلوده رژیم‌صهیونیستی قرار دارند که از همین‌جا می‌توان فهمید نظم کنونی جهان نظمی باطل و غیرقابل دوام است و از بین خواهد رفت.

آمریکایی‌ها؛ مجرم و مسئول
بمباران بیمارستان و کشتار نزدیک به ۳۰هزارتن از مردم غزه سبب رسوایی فرهنگ و تمدن غربی است. پشت‌سر این جنایت‌ها پول، تسلیحات و کمک‌های سیاسی آمریکاست و همچنان‌که خود صهیونیست‌ها اعتراف کردند، بدون تسلیحات آمریکایی یک روز هم قادر به ادامه جنگ نبودند. بنابراین آمریکایی‌ها نیز مجرم و مسئول این حادثه تلخ هستند.

راه‌حل پایان بحران غزه
راه‌حل پایان بحران غزه، کنار کشیدن قدرت‌های بزرگ جهانی و طرفدار غرب از این قضیه است. مبارزان فلسطینی خود قادر به اداره میدان هستند؛ همچنان‌که تا امروز نیز با اداره صحنه، ضربه سختی به آنها وارد نشده‌است.

وظیفه دولت‌‎ها و ملت‌ها
وظیفه دولت‌‎ها قطع کمک‌های سیاسی، تبلیغاتی، تسلیحاتی و عدم‌ارسال کالاهای مصرفی به رژیم‌صهیونیستی است. وظیفه ملت‌‎ها نیز فشار آوردن به دولت‌ها برای انجام این وظیفه بزرگ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید