• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 23 بهمن 1402
کد مطلب : 218050
+
-

جشن تولدی به وسعت ایران

با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف جشن باشکوه انقلاب برگزار شد

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

خبر جشن تولدش با آغاز ایام دهه فجر منتشر شد. امسال 45‌ساله می‌شود و همه سازمان‌ها و نهادها پای‌کار آمده‌اند تا جشن تولد باشکوهی برای انقلاب برگزار کنند.

اکران پویش فرهنگی
اکران پویش فرهنگی «تولدت مبارک انقلاب اسلامی ایران» نخستین اقدامی بود که سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای برگزاری جشن باشکوه انقلاب انجام داد. در این پویش دستاوردها و صفاتی که انقلاب به ملت ارزانی داشته با تصاویری از رهبر کبیر انقلاب و شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی، در نقاط مختلف شهر اکران شد.

نورافشانی نمادهای پایتخت
شب 22بهمن پایتخت‌نشینان شاهد اجرای ویدئو‌مپینگ زیبا روی برج آزادی بودند. واژه«‌الله اکبر» و تصویر پرچم زیبای 3رنگ ایرانی، همزمان با بلند شدن بانگ و فریادهای ‌الله‌اکبر توسط شهروندان روی جداره نماد پایتخت با رنگ‌های متنوع نقش بست و جلوه و زیبایی برج آزادی را دوچندان کرد.

پخش سرودهای انقلابی
نصب 8دستگاه تلویزیون‌ و رادیو با شکل و شمایل قدیمی و نوستالژی در معابر مهم شهر ازجمله میدان هفت‌تیر و... ابتکار سازمان زیباسازی شهر تهران بود. در ایام دهه فجر پخش سرودهای انقلابی و تصاویری از مردم که در راهپیمایی سال57 شرکت کرده بودند، از این تلویزیون‌ها و رادیوها، حس و حال دوران انقلاب سال57 را ایجاد می‌کرد.

از فعالیت ۲۳هزار نیروی شهرداری تا خدمت حمل‌ونقلی
برای نظافت مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن حدود 23نیروی شهرداری (10هزار نیروی خدمات شهری و 13هزار نیروی فضای سبز) آماده‌باش بودند و نظافت مسیر را از میدان امام‌حسین(ع) تا میدان آزادی، در قبل و حین و بعد از اتمام مراسم بر عهده داشتند. مناطق عملیاتی در میدان، مناطق ۶، ۷، ۹ و ۱۰ بودند و سایر مناطق وظیفه پیشتیبانی را برعهده داشتند. پس از اتمام مراسم هم بلافاصله غرفه‌ها و داربست‌ها جمع‌آوری و نظافت شهر انجام و تحویل شهروندان شد. گفتنی است، نورافشانی ۱۱۰ نقطه در تهران، خدمات رایگان ناوگان ریلی، استقرار اتوبوس‌ها در میادین اصلی، سرویس‌رسانی رایگان با ون‌تاکسی‌ها از دیگر اقدامات مدیریت شهری در جشن انقلاب بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید