• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 18 بهمن 1402
کد مطلب : 218031
+
-

بازگشت اعتماد عمومی

بازگشت اعتماد عمومی

سمیه رفیعی-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

اینکه شهرداری تهران در دوره فعلی تلاش می‌کند پروژه‌های جدید تعریف کند و همچنین پروژه‌های نیمه‌کاره دوره‌های قبلی را به نتیجه برساند، اقدام مؤثری است. از این جهت پروژه‌های قبلی به سرانجام نرسیده را دنبال می‌کند. این کار از اتلاف وقت و انرژی و بودجه کشور جلوگیری می‌کند.
متأسفانه پروژه‌های نیمه‌کاره تأثیر نامناسبی در اذهان عمومی دارد. مردم هر روز آن را می‌بینند و نسبت به اینکه کار همانطور متوقف شده است، احساس خوبی ندارند و آن را از مصادیق ناکارآمدی مدیران شهری قلمداد می‌کنند. همین که مصداق ناکارآمدی‌ها از بین برود و آن اعتماد عمومی برگردد، اتفاق مهمی است.
شاید تصور شود که پایتخت از امکانات و امتیازات زیادی بهره‌ می‌برد اما تهران به نسبت جمعیت و وسعتش مشکلات زیادی هم دارد. اتفاقا شهر تهران، نیازمند رسیدگی هرچه بیشتر است و از این نظر هم توجه شهرداری به خواست‌‌ها و نیاز‌های مردم ضرورت دارد.
موضوع دیگری که باید حتما از سوی شهرداری در تکمیل پروژه‌ها یا آغاز پروژه‌های جدید مورد توجه قرار گیرد، توجه کافی و ویژه به مسئله ظرفیت اکولوژیک تهران یا توان سرزمینی تهران است. در این‌باره هشدار‌های زیادی داده شده است و می‌طلبد در این بخش رویکرد تازه و فصل نوینی ایجاد شود. کمبود آب و فرونشست زمین دو نمونه از همین نکات محیط‌زیستی است.
در پایان باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کرد؛ اینکه تأثیر و اهمیت اقداماتی که در پویش‌های امید و افتخار رقم می‌خورد ناشی از روحیه جهادی تیم شهرداری است و امیدواریم شاهد دستاورد‌های بیشتری در این زمینه باشیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید