• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 18 بهمن 1402
کد مطلب : 218029
+
-

عملکرد متفاوت و قابل قدردانی شهرداری تهران

عملکرد متفاوت و قابل قدردانی شهرداری تهران

زهره الهیان-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

پویش امید و افتخار در این دوره از مدیریت شهری راه‌اندازی شده و تا امروز که حدود 29‌ماه از آغاز به‌کار ششمین دوره مدیریت شهری می‌گذرد، بیش از 90پویش امید و افتخار برگزار شده است و طبق برنامه تا 22بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به 100پویش امید و افتخار خواهد رسید.
عملکرد شهرداری تهران در این دوره در بحث خدمت‌رسانی به شهروندان، ازجمله پویش امید و افتخار، درخور توجه بوده و جای قدردانی دارد. پویش‌های امید و افتخاري که طی آن یک یا چند پروژه مهم و کلانشهری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، نمادی از خدمت به مردم و مدیریت جهادی است.
شهر تهران مشکلات و پیچیدگی‌های خاص خودش ازجمله در بحث آلودگی هوا و ترافیک را دارد که باید به‌تدریج و با مدیریت صحیح برطرف و اصلاح شود. عملکرد شهرداری تهران و کارها و تلاش‌های صورت‌گرفته در این دوره از مدیریت شهری که برخی از آنها را در قالب پویش امید و افتخار شاهد بوده‌ایم، در نهایت می‌تواند به بهتر شدن زیست و رفاه مردم در شهر تهران و رضایتمندی شهروندان منجر شود. رویکرد و عملکرد شهرداری تهران در بسیاری از حوزه‌ها، متفاوت از دوره گذشته است؛ از جمله در بحث کمک و حمایت از اقشار آسیب‌دیده و بی‌بضاعت كه شاهد رویکرد و اتفاق‌های خوبی از سوی شهرداری تهران و مدیران شهری هستیم. افتخار این را داشته‌ام که در چند پویش امید و افتخار در کنار مردم و مدیران شهری حضور داشته باشم، اما آخرین موردی که از نزدیک شاهد افتتاح آن بودم یکی از پروژه‌های شهر تهران در قالب پویش‌های امید و افتخار است كه به بحث یاورشهر9 برمی‌گردد و به معتادان متجاهر اختصاص دارد. در واقع، ایجاد ظرفیت برای جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر ازجمله اتفاق‌های خوبی است که در این دوره شاهد آن هستیم.
چند برنامه از پویش امید و افتخار به موضوع آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت که نشان‌دهنده رویکرد مثبت و انسانی شهرداری تهران به این موضوع  مهم است. در واقع با جمع‌آوری این افراد از جمله معتادان متجاهر دارای زخم باز یا صغرسن که دچار بیماری اعتیاد هستند و به‌دلیل نداشتن سرپناه و بی‌خانمان در فضای شهر رها شده‌اند، در وهله نخست فضای شهر سالم‌سازی‌ می‌شود و در ادامه با پذیرش آنها در یاورشهرها و ارائه خدمات و کمک‌هایی از قبیل درمان، سم‌زدایی، مهارت‌افزایی، حمایت از خانواده‌ها و اشتغال‌زایی، برای بهبود و بازگشت آنها به متن جامعه تلاش می‌شود. شهردار تهران و مدیران شهری ازجمله در معاونت اجتماعی و فرهنگی درخصوص دیگر آسیب‌ها ازجمله کودکان کار نیز رویکرد یکسان و مشابهی دارند و طرح‌های خوبی نيز اجرا شده است که در قالب پویش امید و افتخار شاهد برخی از آنها بوده‌ایم. ما در مجلس شورای اسلامی هم حمایت لازم را از این رویکرد خواهیم داشت تا ان‌شاءالله در بحث آسیب‌های اجتماعی رضایت کامل شهروندان تهرانی حاصل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید