• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2180
+
-

بیمارستان‌های تهران فرسوده هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امکانات و تجهیزات اورژانس تهران پاسخگوی زلزله ۶ ریشتری نیست، بر لزوم ساخت بیمارستان‌های صحرایی و سیار در حاشیه تهران برای خدمات‌رسانی به مصدومان در زمان بحران تأکید کرد. احمد حمزه با بیان اینکه با توجه به وضعیت و ساختار معابر پایتخت امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در زمان بحران با مشکل مواجه می‌شود، گفت: امکانات و تجهیزات اورژانس تهران پاسخگوی زلزله 6 تا 7ریشتری نبوده و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان در زمان بحران با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه اغلب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران فرسوده بوده و از استحکام لازم برخوردار نیستند، افزود: شاید بیمارستان‌های نوساز و خصوصی استحکام کافی و لازم را داشته باشند اما بیمارستان‌ها و اورژانس وضعیت مناسبی ندارند. وی با تأکید بر لزوم ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و سیار در حاشیه پایتخت، گفت: مسئولان باید از حالا به فکر ساخت تعدادی بیمارستان سیار در حاشیه یا در برخی ورزشگاه‌ها باشند تا در زمان بحران بتوانند به فوریت در آنجا مستقر شوند و خدمات‌رسانی به مصدومان را انجام دهند زیرا با وجود ساختمان‌های بلندمرتبه و همچنین وضعیت نامناسب معابر پایتخت امدادرسانی سخت خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم مقاوم‌سازی‌ و بازسازی مراکز درمانی پایتخت و اورژانس بیمارستانی برای پیشگیری از خسارات در زمان بحران تأکید کرد و افزود: توجه به تأمین نیروهای متخصص، ماهر و کاربلد نیز در بخش اورژانس باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و عمومی غیردولتی پایتخت می‌توان در زمان بحران استفاده کرد، ادامه داد: تهران روی گسل زلزله است و خواه‌ ناخواه شاهد وقوع زلزله در آن خواهیم بود بنابراین باید علاج واقعه را قبل از وقوع اندیشید.  (خانه ملت)

این خبر را به اشتراک بگذارید