• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217652
+
-

انتشار خبر جنگ برای سود بیشتر

بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش انتشار اخبار مرتبط با جنگ با هدف ایجاد التهاب در بازار ارز و تلاطم‌های اقتصادی انجام می‌شود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد: در جنگ اخیر فلسطین، رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند بگویند نرخ ارز به عدد مشخصی می‌رسد تا ذهنیت فعالان تجاری و اقتصادی را تحت‌تأثیر قرار دهند. در اقتصاد کشور باید پدافند غیرعامل را برای مقابله با تهدیدات جدی بگیریم با وجود مصون‌سازی عینی در ۱۲ سال گذشته در عرصه آسیب‌های روانی که جامعه با آن مواجه می‌شود به اندازه کافی موفق نبوده‌ایم؛ زیرا جریان‌های رسانه‌ای بیگانه در این جهت حرکت می‌کنند.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی: برخی هر شب توییت می‌زنند که جهش ارزی داریم، اما اتفاق نمی‌افتد. همه باید به بانک مرکزی کمک کنند.  شوک‌های ارزی که در گذشته اتفاق افتاده است به‌دلیل جنگ روایتی و فضای روانی بوده است.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران: عده‌ای از دشمنان در تلاش هستند با انتشار اخبار نادرست در اقتصاد ایران و بازار‌های مالی، التهاب ایجاد کنند. افزایش قیمت ارز و طلا در روز‌های گذشته نیز به همین دلیل بود و نباید برای این التهابات در بازار‌های ایران به‌دنبال دلیل علمی و اقتصادی گشت.

پروفسور راهول دی، استاد اقتصاد دانشگاه عظیم پریمجی هند: در دنیای دیجیتال امروز، همه به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند. رسانه‌های بزرگ و افراد در رسانه‌های اجتماعی انتظارات مردم را در مورد افزایش تورم و افت ارزش پول ملی شکل می‌دهند. این می‌تواند اطلاعات مفید یا اطلاعات متناقض باشد. بسیاری از رسانه‌ها از اخبار جعلی یا استدلال‌های ناآگاهانه برای تأثیرگذاری بر مردم استفاده می‌کنند و این بخشی از صنعت رسانه مدرن است. کشور‌ها به منابع رسانه‌ای قابل اعتماد نیاز دارند تا مردم بتوانند سیاست‌ها را درک کنند و تصمیمات خوبی بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید