• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 14 بهمن 1402
کد مطلب : 217594
+
-

مسکن بی‌مهر

در فازهای مسکن مهر شهر پردیس، نزدیک به 40هزار واحد مسکونی تحویل داده شده که حدود 5هزار واحد آنها خالی مانده است

گزارش
مسکن بی‌مهر

 احمد میرخدایی- روزنامه‌نگار

ارسال فهرست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی ادامه دارد. در آن‌سوی ماجرا هم رایزنی‌هایی برای پس‌گرفتن مسکن مهرهای خالی مانده و تحویل‌شان به متقاضیان منتظر مسکن شروع شده است. به گزارش همشهری، حدود 10سال از داغ شدن بحث خانه‌های خالی در اقتصاد ایران می‌گذرد. گرچه از همان زمان، کارشناسان معتقد بودند که جنس خانه‌های خالی موجود در آمار، عمدتاً مسکن لوکس، مسکن تخلیه شده در مناطق مهاجرفرست و مسکن فاقد متقاضی مؤثر است و نمی‌تواند درد بازار مسکن و اجاره را درمان کند، اما نه‌تنها بحث برخورد با خانه‌های خالی هیچ‌گاه به حاشیه نرفت بلکه این روزها در شهرهای کوچک و جدید نیز داغ شده است.

رد دلال‌های محتکر در پردیس
اواخر هفته گذشته بود که مدیرعامل شرکت عمران پردیس از رایزنی با دستگاه قضا و دادستانی برای پس گرفتن واحدهای مسکن مهر خالی در این شهر و تحویل آنها به متقاضیان درصف مانده خبر داد. خلیل محبت‌خواه با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر پردیس در دست دلالان است، به تسنیم گفته است: «در حال رایزنی با دستگاه قضا و دادستانی هستیم تا واحدهای مذکور را از مالکان پس گرفته و آنها را به متقاضیانی واگذار کنیم که 10تا 12سال است در انتظار تحویل واحد خود هستند.»
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تعداد این واحدها در فازهای مختلف را حدود 5هزار واحد اعلام کرده که مالکان، آنها را تحویل گرفته‌اند و خالی است.

قحطی مستأجر در پردیس
پیگیری‌های همشهری از مالکان و مشاوران املاک شهر جدید پردیس که آگهی اجاره واحدهای نوساز مسکن مهر در این شهر را منتشر کرده‌اند، حاکی از این است که این واحدها با نبود تقاضا مواجه هستند و چاره‌ای جز خالی‌ماندن ندارند. احمدی، مالک یک آپارتمان 87متری در فاز 8پردیس است که حدود 40روز پیش‌ آگهی اجاره واحد خود با رهن 270را در سایت‌های اینترنتی منتشر کرده و هنوز موفق به یافتن مستأجر نشده است. او در پاسخ به تماس همشهری، می‌گوید: «بعد از 2 سال سکونت در این واحد، ترجیح دادم دوباره به تهران برگردم و به محل کارم نزدیک‌تر باشم، اما بعد از چندین نوبت آگهی، مستأجری برای واحد پیدا نشده و حتی تخفیف‌دادن روی مبلغ هم نتوانست مستأجری را جذب کند. او در مورد فروش واحد مسکن مهر نیز از کسادی شدید بازار گلایه می‌کند.»

آیا می‌شود مسکن مهر خالی‌مانده را پس گرفت؟
صفری، مشاور املاک فعال در شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با همشهری، کسادی شدید بازار مسکن در این شهر را تأیید می‌کند و می‌گوید: در فازهای مسکن مهر نزدیک به 40هزار واحد مسکونی تحویل داده شده که از این تعداد شاید حدود 10درصد خالی باشد. او در مورد اخطار مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره پس گرفتن واحدهای خالی از مالکان فعلی و تحویل دادن به متقاضیانی که سال‌هاست منتظر هستند، معتقد است: اگر از منظر حقوق مالکیت به ماجرا نگاه کنیم، نمی‌شود این کار را انجام داد و برخلاف شرع است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید