• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 14 بهمن 1402
کد مطلب : 217581
+
-

برف‌روبی از معابرتا مدارس

نگاه
برف‌روبی از معابرتا مدارس

احسان شریفی؛ شهردار منطقه5

در روزهای اخیر ما بالاترین سطح بارش برف را داشتیم. جبهه بارشی که این نوبت وارد پایتخت شد از شمال‌غرب تهران وارد شد و ما از 5صبح روز پنجشنبه در سطح منطقه بارش برف داشتیم. عمده بارش به‌صورت برف در ناحیه شمالی منطقه بود؛ به‌طوری‌که این سامانه از بزرگراه همت به سمت شمال منطقه سیمون بولیوار، بزرگر‌اه‌های شهید باکری و شهید ستاری و محلات شمالی منطقه5 را پوشیده از برف کرد. همکاران ما در طول 36ساعت گذشته یعنی از ساعات آغازین روز پنجشنبه در آماده‌باش 100درصد بوده‌اند و به‌دلیل اینکه بارش برف به‌صورت پیوسته بود، برف‌روبی نیز به‌صورت پیوسته انجام شد؛ به‌طوری که در برخی محورها در طول 36ساعت گذشته تا 15بار برف‌روبی صورت گرفت و این نشان می‌داد که همکاران ما به‌طور مستمر برای پیشگیری از مشکلات به‌ویژه در محورهای پرتردد منطقه مشغول به‌کار بودند.
 در حال حاضر تمام محورهای اصلی و شریانی منطقه باز است و بدون هیچ‌گونه اختلالی در رفت‌وآمد شهروندان تردد در آنها جریان دارد. تلاش همکاران ما این است که تمامی معابر درجه2و3 منطقه هرچه سریع‌تر برف‌روبی و پاکسازی شود. در این زمینه چند دستورکار داریم که نخستین آنها پاکسازی مدارس منطقه و دسترسی‌های آنهاست، با این هدف که شنبه برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود. پاکسازی پل‌های عابر پیاده، پایانه‌های حمل‌ونقل و ترافیک و رمپ و لوپ‌هایی که ممکن است دچار یخ‌زدگی شوند، دستورکار دیگر شهرداری منطقه است که امیدواریم با تلاش همکاران‌مان هرچه سریع‌تر این امر انجام شود. عملیات برف‌روبی تا زمانی که بارش داشته باشیم در تمامی نواحی منطقه ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم شهروندان، اول هفته بدون دغدغه‌ای را داشته باشند.
از سوی دیگر با توجه به سرمای شدید هوای تهران در شب‌های اخیر، به تمامی شهرداران منطقه تأکید شده که بی‌خانمان‌ها و در راه ماندگان را به گرمخانه‌های منطقه هدایت کنند. 2گرمخانه در محدوده فرحزاد داریم که تکلیف شده همه افراد بی‌سرپناهی که در سطح منطقه رویت می‌شوند به این دو گرمخانه هدایت شوند تا به این ترتیب کسی در سرمای این شب‌ها دچار مشکل و آسیب نشود.
تا ظهر روز جمعه، گزارشی جدی از اختلال و مشکل ناشی از برف در منطقه نداشتیم و فقط در نیمه‌شب پنجشنبه که شدت برف بیشتر شد و از سوی دیگر شوق مردم هم برای برف ‌بازی افزایش پیدا کرد، تا حدود ساعت 2.5 بامداد شهروندان در حاشیه بزرگراه‌ها و میادین اصلی منطقه توقف می‌کردند ‌و به شادی و برف‌بازی می‌پرداختند که بعضی از این توقف‌ها موجب اختلال موضعی در ترافیک منطقه شد، اما با وجود این به هیچ‌وجه انسداد ترافیکی به‌ویژه در بزرگراه‌های منطقه نداشتیم. روز جمعه نیز با توجه به تداوم بارش و افزایش حجم برف در برخی محدوده‌های شمالی منطقه شاهد حضور شهروندان و اهالی منطقه در برخی نواحی گردشگری مثل کوهسار بودیم. همچنین در بزرگراه شهید باکری، انتهای خیابان نفت، سیمون بولیوار، تقاطع جنت‌آباد و هر جایی که امکان برف‌‌بازی و شور و نشاط وجود داشت، تجمع‌هایی را شاهد بودیم که منجر به اختلال ترافیکی در منطقه نشد.
آماده‌باش نیروها تا زمان پایان بارش ادامه دارد. ما در این زمینه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران استعلام‌ و براساس پیش‌بینی‌های این سازمان درخصوص اقدامات مورد نیاز تصمیم‌گیری می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید