• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 14 بهمن 1402
کد مطلب : 217548
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mw90G
+
-

نكته بازی

مگر لیگ ایران است؟
اول که خبر را شنیدیم، فکر کردیم مطلب طنز است یا کسی دارد با ما شوخی می‌کند اما بعد دیدیم نه، ماجرا حقیقت دارد و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران واقعا از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌اند بازی با ژاپن را به تعویق بیندازند. چرا؟ چون تیم ملی وقت کافی برای استراحت نداشته است! حالا بگذریم از اینکه ژاپن هم بازی یک‌هشتم نهایی‌اش مقابل بحرین را درست همان روز مسابقه ایران و سوریه برگزار کرد اما نفس چنین درخواستی آنقدر ناشیانه و عجیب بود که بهت و حیرت همه مخاطبان را به‌دنبال آورد. بدیهی است که زمان برگزاری تمامی بازی‌ها تا فینال مشخص شده و تیم‌ها فقط در این ظرف جا می‌گیرند. احتمالا دوستان تصور می‌کنند لیگ داخلی خودمان است که هر وقت خواستند روز و ساعت مسابقات را عوض کنند!

صادرات خمیازه
یکی از تصاویر پربازدید به‌جامانده از بازی ایران و سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌ملت‌های آسیا، خمیازه کشداری بود که مهدی محمدنبی، سرپرست تیم ملی روی نیمکت کشید و همه را مبهوت کرد. این خمیازه با فراغ بال کامل، وسط یکی از حساس‌ترین مسابقات این سالیان تیم ملی کشیده می‌شد؛ دیداری که کار در آن گره خورده بود و حتی احتمال حذف تیم ملی هم وجود داشت، با این حال گویا استاد نبی زیاد در قید و بند این حرف‌ها نبود و احتمالا انتظار می‌کشید بازی زودتر تمام شود و یک چرت دلچسب بزند. یادش‌به‌خیر؛ یک زمان سعید شیرینی، سرپرست پرسپولیس وسط دربی تهران خمیازه کشید، برنامه90 تا یک‌ ماه او را ول نمی‌کرد. حالا اما کارمان به صادرات خمیازه به میادین بین‌المللی کشیده است!

نه به آن شوری، نه به این بی‌نمکی
فاصله مسابقات تیم ملی به‌قدری اندک بوده که رسانه‌ها فرصت کافی برای نقد پیدا نکرده‌اند. با این حال، یک بخش از سخنان امیر قلعه‌نویی بعد از مسابقه با سوریه بازتاب زیادی پیدا کرد: «متأسفانه بزرگان ما بزرگی نکردند. 3بازیکن ما ضعیف عمل کردند و از آنها راضی نیستم.» او البته از این نفرات اسم نبرد اما در نشست خبری پیش از مسابقه با ژاپن هم روی حرف‌هایش پافشاری کرد: «وقتی بازیکنی در حد خودش نبوده، باید این را بداند.» معمولا انتقاد صریح از بازیکنان در نشست‌های خبری رایج نیست اما قلعه‌نویی این کار را انجام می‌دهد. این در حالی است که او قبلا بارها قربان‌صدقه همین بازیکنان رفته و این تیم را بهترین تیم دوران کاری‌اش خوانده بود. به قول معروف نه به آن شوری شور و نه به این بی‌نمکی!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید