• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 13 بهمن 1402
کد مطلب : 217512
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGrjB
+
-

میز خبر

همه زندان‌ها را به خارج شهر منتقل می‌کنیم
زندان‌های درون‌شهری به خارج از شهرها منتقل می‌شود. غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها گفت: مصوبه مولدسازی ظرفیت مناسبی است که با بهره‌گیری از این ظرفیت بتوانیم زندان‌های داخل شهرها را که موجب آسیب برای شهروندان شده را به خارج از شهرها منتقل کنیم و تا الان تعداد قابل توجهی از زندان‌های درون شهرها به خارج شهرها منتقل شده‌اند. او افزود: درصددیم ظرفیت انتقال زندان‌ها را با ظرفیت مصوبه مولدسازی بیشتر کنیم تا بتوانیم در آینده نه‌چندان دور همه زندان‌های داخل شهر‌ها را که برای مردم تولید آسیب می‌کنند به خارج از شهرها منتقل کنیم.

آغاز فعالیت آزمایشی نخستین اتوبوس‌برقی در تهران
اولین اتوبوس‌برقی فعالیت آزمایشی خود را از روز گذشته در تهران آغاز کرد. این اتوبوس تولید کشور چین است که برای انجام تست‌های فنی و بررسی عملکرد و کارایی، در خطوط اتوبوسرانی به‌صورت آزمایشی فعال شد که درصورت برآوردن توقعات، با شرکت مربوطه قرارداد همکاری امضا می‌شود. باتری این اتوبوس از نوع لیتیومی با توان ۴۲۳کیلووات و دارای استانداردهای روز اتحادیه اروپاست که با توجه به خطوط شمالی جنوبی اتوبوسرانی قابلیت حرکت در شیب ۲۰درصد و با هر بار شارژ توان حرکت تا ۲۰۰ کیلومتر را دارد. این اتوبوس روز چهارشنبه نیز با فعالیت در خط7 تندرو و مسیر میدان بهارستان تا میدان جمهوری اسلامی ضمن جابه‌جایی شهروندان، از نظر فنی میدانی بررسی شد.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراهی در تهران
تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید زین‌الدین پنجشنبه ۱۲بهمن‌ماه به بهره‌برداری رسید. مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در آیین بهره‌برداری از این طرح با بیان اینکه این پروژه بیست‌ویکمین تقاطع غیرهمسطح در این دوره از مدیریت شهری است، افزود: مطالعاتی در دوره ششم مدیریت شهری روی تقاطع‌های ناقص پایتخت صورت گرفت و درنهایت برای اجرای کامل ۹۸تقاطع ناقص برنامه‌ریزی شد. او ادامه داد: با اجرای این تقاطع 2کیلومتر مسیر حرکت شهروندان کاهش می‌یابد و اختلال ترافیکی در بزرگراه شهید باقری که در دهه۸۰ به‌دلیل حذف چراغ‌های راهنمایی ایجاد شده بود، رفع خواهد شد. اصلاح تقاطع‌های دیگری نیز در سال آینده در دستورکار قرار گرفته است. تا پایان امسال هم  7پروژه عمرانی در سطح شهر تهران به‌ بهره‌برداری خواهد رسید. او با بیان اینکه یک‌میلیون‌و۵۱۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شده و از برنامه مقرر عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: با تلاش مناطق ۲۲گانه و حمایت معاونت فنی و عمرانی و معاونت مالی و اقتصاد شهری این مهم محقق شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :