• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217294
+
-

عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج‌فارس آغاز شد

تهران
عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج‌فارس آغاز شد

عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج‌فارس به نتیجه رسید تا کسری ۳ میلیون مترمکعبی آب دریاچه شهدای خلیج‌فارس در مدت زمان مقرر برطرف شود.
به گزارش همشهری، بعد از افتتاح دریاچه چیتگر در سال 1392، مقرر شده بود که سالانه ۲میلیون مترمکعب آب از رودخانه کن، بعد از تصفیه به دریاچه منتقل شود که در سال‌۱۴۰۱ این امر محقق نشد و سطح آب دریاچه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. از مهم‌ترین دلایل عدم‌آبگیری دریاچه در سال گذشته می‌توان به کاهش نزولات جوی و همچنین همکاری شرکت متولی دریاچه با مجموعه وزارت نیرو در راستای استفاده از تجهیزات و خطوط انتقال آب دریاچه برای تأمین بخشی از آب شرب شهر تهران اشاره کرد.
به‌منظور پیشگیری از وقوع بحران زیست‌محیطی در اکوسیستم پویای دریاچه، در سال 1401 کارگروهی متشکل از شرکت‌های تأمین و تصفیه و آب منطقه‌ای، شهرداری تهران، کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و متولی بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج‌فارس تشکیل و ضمن بررسی راهکارهای فنی درخصوص تأمین حقابه شرب شهری، تعاملات لازم برای احقاق حقابه دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز صورت پذیرفت.
در بهمن‌ماه امسال کارگروه فنی آبگیری دریاچه شهدای خلیج‌فارس موفق به شروع عملیات آبگیری دریاچه شد. کارشناسان فنی امید دارند که با توجه به نزولات آسمانی، کسری ۳ میلیون مترمکعبی آب دریاچه شهدای خلیج‌فارس در مدت زمان مقرر برطرف شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید