• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217283
+
-

پایان بررسی بودجه مناطق در کمیسیون

یادداشت
پایان بررسی بودجه مناطق در کمیسیون

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

لایحه بودجه 1403شهرداری تهران با سقف 169هزار میلیارد تومان به شورای شهر تقدیم شد که پس از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و کمیسیون تلفیق، سقف بودجه به رقم 135هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت پس از بررسی در صحن شورا، سقف بودجه با 150هزار میلیارد تومان مصوب شد. درواقع با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبلغ ۱۵هزار میلیارد تومان صرفا به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافت که در مجموع عدد نهایی ۱۵۰هزار میلیار تومان شد. پس از تصویب سقف بودجه، بررسی بخش‌های مختلف آن در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و در ابتدا بررسی بودجه مناطق 22گانه را آغاز کردیم.
طی روزهای گذشته جلسات کمیسیون به‌صورت فشرده به‌منظور بررسی بودجه 22منطقه تهران برای سال آینده برگزار شد و شهرداران مناطق، معاون هماهنگی و امور مناطق، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها و مدیرکل بودجه شهرداری تهران در تمامی جلسات حضور داشتند و پیرامون بودجه هر یک از مناطق به تفصیل بحث و بررسی لازم انجام شد.
روز دوشنبه (9بهمن‌ماه) جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در 2نوبت برگزار و بررسی بودجه مناطق 2.3.4.5.7.8.18.10در نوبت اول و مناطق 6.22.13.11در نوبت دوم صورت گرفت. علاوه بر این روز گذشته با بررسی بودجه ٩ منطقه دیگر، بررسی بودجه مناطق ٢٢گانه در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسید. شهرداران مناطق ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ نیز با حضور در جلسه کمیسیون درباره پروژه‌های مستمر، غیرمستمر، نگهداشت، طرح من شهردارم، مسائل هزینه‌ای منطقه و... بحث و بررسی کردند که در نهایت به جمع‌بندی نهایی رسیدیم. همچنین شهرداران در این جلسات نسبت به بیان درخواست‌های خود پرداخته و از ردیف‌های ذکر شده در بودجه 1403دفاع کردند.
در لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران، بودجه مناطق ۲۲گانه حدود ۲۵هزار میلیارد تومان مشخص شده و تلاش خواهیم کرد که بودجه مناطق به‌نحوی تهیه شود که کاهش زیادی نداشته باشد. شورای شهر معتقد است که کار اصلی در مناطق انجام می‌شود؛ بنابراین باید بودجه مناطق را تقویت کنیم تا رضایت شهروندان نسبت به عملکرد شهرداری تهران را داشته باشیم.
سقف بودجه 1403شهرداری در صحن شورای شهر از 169هزار میلیارد تومان به 150هزار میلیارد تومان کاهش یافت؛ برهمین اساس قطعا بودجه مناطق نیز دچار تغییراتی خواهد شد که در جلسات کمیسیون برای اولویت‌بندی‌ها و سهم پروژه‌های احداثی در مناطق، بحث و بررسی را انجام دادیم. در نهایت پس از اعمال نظر کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، بودجه مناطق نیز جمع‌بندی و برای ارائه در صحن شورای شهر جهت تصویب، ارائه خواهد شد.
هفته آینده نیز از روز شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) تا پایان هفته، بودجه معاونت‌های شهرداری تهران در دستورکار قرار خواهد گرفت و هر یک از 6معاونت‌ با زیرمجموعه‌های مربوطه و اداره کل‌ها، در جلسات کمیسیون حاضر خواهند شد تا جمع‌بندی بودجه معاونت‌ها نیز انجام و تکمیل شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید