• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217274
+
-

جام‌جهانی با 32ساله‌ها؟

به‌نظر می‌رسد ملی‌پوشان نباید تعارف قلعه‌نویی را چندان جدی بگیرند

در شرایطی که خیلی‌ها عقیده دارند جام ملت‌های آسیا آخرین شانس نسل فعلی تیم ملی برای کسب یک افتخار بزرگ است و حتی برخی خبرگزاری‌های خارجی هم دقیقا از همین تعبیر استفاده کرده‌اند، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با سوریه جملات تامل‌برانگیزی به زبان آورد. سرمربی تیم ملی با تمجید از بازیکنانش گفت: «تیم فعلی با بهترین کیفیت توانایی ادامه دادن تا جام‌جهانی بعدی را هم دارد. اگر آمار دوندگی و کیفیت فنی بازیکنانی را درنظر بگیریم، نفراتی مثل کریم انصاری‌فرد و امید ابراهیمی به‌عنوان 2بازیکن مسن، بهترین عملکرد را داشته‌اند.»
اظهارات قلعه‌نویی در حالی است که همین حالا هم تیم ملی با میانگین سنی28.6، یکی از مسن‌ترین تیم‌های جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود و بسیاری از منتقدان انتظار داشتند قلعه‌نویی مجموعه جوان‌تری را با خودش به دوحه ببرد. خود او بعد از انتصاب به‌عنوان سرمربی تیم ملی، از پیر بودن تیم در جام‌جهانی 2022انتقاد کرد اما نه‌تنها همان تیم را به جام ملت‌ها آورد، بلکه حالا دورنمایش این است که با همین تیم به جام‌جهانی2026هم برود!
هرچند ادامه حضور خود امیر روی نیمکت تیم ملی هم بستگی به نتایجی دارد که او در قطر می‌گیرد اما به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد اظهارات قلعه‌نویی را باید تلاش او برای روحیه دادن به بازیکنان دانست، وگرنه حتما خود امیر بهتر از هر کس دیگری می‌داند بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد و... حتی به انتخابی جام‌جهانی بعدی هم نخواهند رسید. با این حال اگر ادعای امیر درست و دقیق باشد و این بازیکنان به جام‌جهانی2026بروند، ایران در آن تورنمنت تیمی خواهد داشت که میانگین سنی‌اش تقریبا 32سال خواهد بود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید