• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 10 بهمن 1402
کد مطلب : 217214
+
-

تکذیب ادعاهای آمریکا در روزهای اخیر

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه دیروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. کنعانی در این نشست آخرین موضع‌گیری‌های ایران در سیاست خارجی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده‌‌است:
گروه‌های مقاومت منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند. ایران در تصمیمات آنها در حمایت از فلسطین یا دفاع از خود دخالتی ندارد. تکرار اتهامات به ایران فرافکنی از سوی کسانی است که منافع خود را در کشاندن پای آمریکا به منطقه می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.
خبرنگاران همواره به منابع اعتبار و رسمی مراجعه کنند؛ درخواست چین از ایران برای مهار حملات یمن اساسا مطرح نیست و ریشه این خبر نمی‌دانم از کجا نشات گرفته است.
همواره رایزنی‌های مشترکی با چین داشته‌ایم. موضع چین هم کاملا روشن است. تحولات دریای سرخ سرریزِ ظلم آشکاری است که در غزه شاهد هستیم، این موضع چین است.
دولت سوئد به تعهدات دیپلماتیک خود پایبند باشد. با جدیت موضوع تعرض به سفارت ایران را پیگیری می‌کنیم. مقامات دولت سوئد گزارش داده‌اند تاکنون 5نفر از افراد مهاجم بازداشت شده‌اند.
ما از هیچ منبع رسمی‌ای هشدار آمریکا به ایران درخصوص حمله تروریستی کرمان را نشنیدیم. ادعا در این مورد به اعتقاد ما با اهداف خاص برای بهره‌برداری سیاسی منتشر شده است. لازم نمی‌دانیم در  این مورد واکنش خاصی داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید