• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 9 بهمن 1402
کد مطلب : 217097
+
-

هشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی فجر در برج آزادی تهران

برج آزادی تهران با همکاری شهرداری و وزارت میراث فرهنگی کشور از 27بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه، میزبان هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر صنایع‌دستی است تا گلچینی از 3هزار اثر از هنرهای سنتی ایران را با مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی از 16کشور جهان در معرض نمایش و فروش بگذارد.
به گزارش همشهری، مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح دیروز و در نشست خبری این جشنواره که درست زیر میدان آزادی تهران برگزار شد اعلام کرد: 5 هزار اثر از ۲هزار هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسیده و ۱۶کشور نیز در این رویداد مشارکت دارند که ۳۰۰اثر از هنرمندان داخلی به نمایش گذاشته می‌شود. تمامی مولفه‌های توسعه، ترویج و فروش صنایع‌دستی نیز در برج آزادی تهران متمرکز شده و برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های متنوع، نقش‌آفرینی و عرضه دستاوردهای شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی هم انجام شده است.
هشتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر که با عنوان «سروسیمین» نامگذاری شده است، امسال برخلاف سال‌های گذشته که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران یا برج میلاد تهران برگزار می‌شد به میدان آزادی تهران منتقل شده است تا با تکیه بر هویت معماری و هنرهای سنتی به کار رفته در این برج مشهور تهران، فضایی برای فروش محصولات و نمایش آثار فاخر هنرهای سنتی ایران برای مردم فراهم شود. اختتامیه این جشنواره اما یکم اسفندماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
کویت، ازبکستان، قطر، پاکستان، هند، لبنان، صربستان، افغانستان، ساحل عاج، نیجریه، چین، کلمبیا، تاجیکستان، مقدونیه شمالی، عربستان و تایلند نیز 16 کشور شرکت‌کننده در این رویداد هستند.
رژه پرچم شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ۲۷بهمن‌ماه، اجرای مپینگ با محتوای صنایع‌دستی در بدنه برج آزادی، رونمایی از سرود صنایع‌دستی در مراسم افتتاحیه، نمایش آثار هنرمندان فعال در حرم و نمایش آثار هنرمندان خارجی و داخلی در تالارهای برج‌آزادی، ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری هشتمین دوره «سرو سیمین» است و مردم می‌توانند با مراجعه به هشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی فجر، محصولات صنایع‌دستی عرضه شده با کیفیت خوب را خریداری کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید