• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 6 بهمن 1402
کد مطلب : 216749
+
-

خبر آخر/تصور تهدید نظامی علیه ایران وجود ندارد

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نشست مذاکرات مشترک ایران و نیجر گفت: با توجه به زمینه‌های متعدد همکاری که میان 2کشور وجود دارد باید به سرعت مناسبات اقتصادی خود را افزایش دهیم. وی افزود: امروز حتی تصور تهدید نظامی علیه ملت ایران در دنیا وجود ندارد. ما و نیجریه نمی‌توانیم به عنوان 2کشور مسلمان نسبت به فجایع غزه،  بی تفاوت باشیم.

اقتدار نظام با حضور مردم پای صندوق‌ رأی
آیت‌الله صادق‌آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  اگر ما مسئولان اشکالی داریم باید بگوییم اما بیان مسائل نباید تخریب باشد. امروز کشورهای غربی چشم دوخته‌اند ببینند آیا فشارها اثر کرده است؟ ما یقین داریم که مردم بصیر باوجود همه مشکلات پای صندوق رأی خواهند آمد. در هر حال حضور مردم پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده اقتدار نظام است.

نگذارید کسری بودجه ایجاد شود
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان مجلس گفت:  نگذارید کسری بودجه ایجاد شود. کسری بودجه ام‌الخبائث است و کشور، دولت و همه را گرفتار می‌کند. منابع هدفمندی نحیف است.منابع هدفمندی ناتراز است همین الان با این اتفاقات منابع هدفمندی، در سال آینده حداقل ۲۵۰ همت ناتراز می‌شود.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درسال 1403
در بررسی جزئیات لایحه بودجه مصوب شد که منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری شود. در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد از محل منابع حاصل از این بند انجام می‌شود.

تحولات منطقه ابهت آمریکا را در هم شکست
علی اکبر احمدیان ، دبیر شورای عالی امنیت ملی  گفت:‌ وضعیت منطقه علاوه بر شکست رژیم صهیونیستی،‌ ابهت آمریکا را نیز در هم شکسته است و امروز آمریکا حتی نمی‌تواند متحدان سنتی‌اش را با خود همراه کند و کشوری که خود را ابرقدرت می‌شمارد، به جنگ با گروه‌های مقاومت و مردم منطقه وارد شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید