• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
جمعه 6 بهمن 1402
کد مطلب : 216748
+
-

میز خبر

تراز آب دریای خزر امسال 25سانتی‌متر کاهش یافت

از ابتدای امسال تا‌کنون سطح تراز آب دریای خزر 25سانتی‌متر کاهش یافته است. محمدرضا کاویان‌پور، رئیس مؤسسه تحقیقات آب در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب گفت: این میزان کاهش بیشتر ناشی از روند گرمایش زمین است که کشور ما را هم درگیر کرده، سطح تراز آب دریای خزر در چند سال اخیر در مجموع حدود نیم متر کاهش داشته است. او ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما کاهش سطح تراز آب دریای خزر تداوم خواهد داشت.سال‌های آینده مشکلات این کاهش سطح تراز بیشتر نمایان خواهد شد و کاهش روی فعالیت‌های دریایی، آبزیان دریای خزر و زندگی مردم اثر‌گذار است.دراین میان مطالعات گسترده‌ای در مؤسسه تحقیقات آب و به‌خصوص مرکز مطالعات و تحقیقات در موضوع دریای خزر انجام شده است.

آغاز ‌فروش بلیت جشنواره فیلم فجر از 9بهمن‌
براساس هماهنگی‌های انجام شده در کمیته امور نمایش جشنواره فیلم فجر، فروش بلیت فیلم‌های جشنواره از ساعت 10صبح روز دوشنبه، 9بهمن، آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سکوهای فروش بلیت آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh7.ir) بلیت مورد نظر خود را بخرند.امکان خرید برای هر شماره تلفن همراه، تعداد 4قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود. بنابراین تماشاگران باید در زمان خرید نسبت به انتخاب فیلم، سینما، سالن، روز و سئانس نمایش دقت کافی داشته باشند. زمان فروش بلیت فیلم‌های جشنواره در استان‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 12تا 22بهمن 1402به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.

تعرفه تبلیغات صدا و سیما شبه‌رایگان است
تعرفه‌های تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات در تلویزیون براساس پیشنهاد سازمان صدا وسیما تغییر کرد. رئیس سازمان صدا وسیما در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعرفه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در صدا و سیما گفت: از روز شنبه، 30بهمن‌،  تعرفه‌های تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات طبق پیشنهاد صدا و سیما تغییر می‌یابد و تقریبا به یک چهارم می‌رسد. بالاترین رقم تبلیغات مربوط به تهران 40میلیون تومان و بیشتر حوزه‌ها بین 5تا 10میلیون تومان است. پیمان جبلی تأکید کرد: بر این اساس اگر هر نامزدی بتواند یک درصد آرای مأخوذه را به‌دست آورد کل پول به او بازگردانده می‌شود و تقریباً تعرفه شبه‌رایگان خواهد بود.

عرضه ۱۱خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان مرحله اول(نوبت‌دارهای ثبت‌نامی اسفند‌ماه سال گذشته) با عرضه ۱۱محصول تا 6بهمن‌ماه در دسترس است. متقاضیان خودروهای وارداتی که در گام نخست خرید این خودروها در اسفند‌ماه سال گذشته با بلوکه‌کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود، ثبت‌نام کرده و تعیین نوبت شده بودند، تا ساعت ۲۳و۵۹ دقیقه امروز(جمعه) فرصت دارند از میان ١١مدل خودروی وارداتی عرضه‌شده، 3اولویت خود را انتخاب کنند. این قیمت‌ها (قطعی و علی‌الحساب)، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و سایر هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت‌های فوق اضافه خواهد شد، همچنین ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نخواهد شد و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است.

وام ۲۰۰ میلیونی به بانک‌ها ابلاغ شد
افزایش پرداخت وام ودیعه مسکن تا سقف 200میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:از سال 1399تاکنون 855هزار نفر در تهران و شهرهای استان تهران متقاضی وام ودیعه مسکن بوده‌اند که پس از بررسی و تأیید نهایی به بیش از 145هزار متقاضی وام ودیعه مسکن توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است. حسین جنتی با تأکید براینکه هرگونه مالکیت مسکن مانع از اعطای تسهیلات خواهد بود، افزود: در حال حاضر میزان این وام در تهران 200میلیون و در شهرهای استان 150میلیون تومان است و بازپرداخت وام 200میلیون تومانی ماهانه 5میلیون و 638هزار تومان و وام 150میلیونی 4میلیون و 228هزار تومان است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :