• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216663
+
-

شکارچیان دوشنبه

بیش از 50صهیونیست در تله پریشب مقاومت به هلاکت رسیدند

گزارش
شکارچیان دوشنبه

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

شامگاه دوشنبه و درست چند ساعت پس از آنکه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روبه‌روی دوربین ده‌ها خبرنگار حاضر شد تا به‌اصطلاح از پیشروی عملیات ارتش صهیونیستی در خان‌یونس واقع در جنوب باریکه غزه خبر دهد، ارتش اشغالگر یک شکست سخت را در خان‌یونس متحمل شد. اگرچه ارتش اسرائیل در جنگ زمینی غزه تلفات کم نداشته است اما کشته شدن ده‌ها نظامی صهیونیست در یک روز در غزه حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها روز دوشنبه سخت‌ترین روز خود را پس از لاف‌های گزافه نتانیاهو سپری کرده‌اند.

افتادن در تله حماس!
براساس روایتی که کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، روز دوشنبه اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده، قطعا یکی از سخت‌ترین روزها برای صهیونیست‌ها بوده است و در2 عملیات جداگانه در خان‌یونس، صهیونیست‌ها متحمل تلفاتی شده‌اند.
حادثه اول: نیروهای صهیونیست که تعداد آنها ۴۰ نظامی بوده پس از ورود به یک تونل، در کمین سخت نیروهای القسام، شاخه نظامی حماس در خان‌یونس گرفتار شدند و تونل مذکور پس از ورود نیروهای اسرائیلی منفجر شده است. روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» درباره انفجار تونل خان‌یونس گفته است که یک فرد مسلح فلسطینی توانست بدون اینکه نظامیان اسرائیلی متوجه حضور او شوند، از دهانه یکی از تونل‌ها خارج شود و یک گلوله آرپی‌جی به سمت ساختمانی بمب‌گذاری شده شلیک کند و این فاجعه بزرگ را به بار آورد.
حادثه دوم: صهیونیست‌ها در حادثه همزمان دیگری در خان‌یونس متحمل تلفات شدند و رادیوی عبری‌زبان گفت زمانی که ارتش آماده منفجر کردن چند ساختمان در خان‌یونس بود، چند راکت به سمت یک دستگاه تانک شلیک شد و 2 ساختمان فرو ریختند و شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی کشته شدند.

تلفات روز سخت چقدر بود؟
آمار رسمی: رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی آمار رسمی تلفات نیروهای خود در حوادث روز دوشنبه خان‌یونس را در مجموع 24نفر اعلام کرده، اما بسیاری این آمار را غیرواقعی و سانسور شده و خیلی بیشتر می‌دانند.
 بیش از 50 نفرتلفات: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به انفجار تونل روی نظامیان صهیونیست در خان‌یونس اعلام کرد که ما با یک فاجعه بزرگ مواجه هستیم و تعداد کشته‌ها در این حادثه بیش از ۵۰ نفر است.
سانسور آمار: ارتش رژیم صهیونیستی ید طولایی در سانسور آمارتلفات و خسارات خود دارد و تا‌کنون آمار تلفات نظامیانش را به‌صورت قطره‌چکانی از زمان طوفان‌الاقصی فقط 556نفر اعلام کرده که 224نفر از این تلفات مربوط به غزه بوده است؛ اما بسیاری آمار واقعی تلفات نظامیان صهیونیست را خیلی بیشتر می‌دانند.

سانسور تلفات ارتش صهیونیستی
تعداد روزهای جنگ زمینی: ارتش رژیم‌صهیونیستی از روز یکشنبه 12آذر عملیات زمینی خود در غزه را آغاز کرد و در حال حاضر نظامیان صهیونیست بیش از 51روز است که در غزه درگیر جنگ زمینی هستند. به‌طور معمول در هر روز از این نبرد، نیروهای مقاومت موفق به هدف قرار دادن و انهدام حداقل 2تا 3تانک و نفربر زرهی و دیگر ادوات ارتش شده‌اند.
آمار تلفات بر مبنای روز: از آنجا که افراد حاضر در تانک‌ها و نفربرهای زرهی به‌طور معمول بیش از 3نفرهستند، لذا با انهدام هر تانک و نفربر به‌طور متوسط 3نیروی ارتشی هلاک می شوند و از آنجا که هر روز بیش از 3تانک و یا نفربر در غزه هدف قرار می‌گیرند، لذا به‌طور متوسط در هر روز بیش از 8تا 9نظامی در جریان انهدام تجهیزات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به هلاکت می‌رسند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید