• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216636
+
-

برج میلاد؛ خانه اصلی جشنواره فجر

نشست مشترک علیرضا زاکانی، شهردار تهران و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در راستای انجام آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری جشنواره فیلم فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور، در برج میلاد برگزار شد. سکان‌دار پایتخت در این مراسم بر تعاملات و همکاری‌های 2دستگاه (شهرداری و وزارت ارشاد) تأکید کرد و گفت: «رویکرد شهرداری تهران پیشبرد کارها با وحدت و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف ‌است.»
به‌گزارش همشهری، براساس تفاهم امضا‌شده بین سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برج میلاد به‌عنوان خانه اصلی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتخاب شد و 12 تا 22‌بهمن فیلم‌ها در برج میلاد اکران می‌شود. برای بررسی آخرین وضعیت برگزاری این جشنواره نشست مشترکی بین شهرداری و ‌وزارت ارشاد برگزار شد و علیرضا زاکانی گفت: «از ابتدای حضورمان در مدیریت شهری تاکنون سعی کرده‌ایم مسئولیت تمامی موارد مرتبط با تهران را بپذیریم. بر همین مبنا سعی کردیم هر کاری را که در حوزه اختیارات‌مان بوده، به بهترین نحو انجام دهیم. همچنین هرجایی که وظیفه‌ای متوجه شهرداری تهران نبوده، سعی داشته‌ایم به دیگر دستگاه‌ها در انجام وظایفشان کمک دهیم.» شهردار تهران همچنین ادامه داد: «براساس همین روحیه مسئولیت‌پذیری اکنون نیز مانند 2سال گذشته آماده همکاری کامل با وزارت ارشاد در برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره فجر هستیم.»

همراهی شهرداری تهران با وزارت ارشاد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تقدیر از رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران طی 2سال گذشته، گفت: «در حوزه فرهنگ و هنر بیش از هر نهاد دیگری از همراهی‌های شهرداری تهران برخوردار بوده‌ایم. به همین جهت همراهی شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است.‌» او با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهم‌ترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد که سال گذشته کشور شرایط ویژه‌ای را می‌گذراند اما ما توانستیم با همراهی شهرداری تهران این شرایط را پشت‌سر بگذاریم. امسال شرایط کاملا متفاوت است و شاهد رونق در سینما هستیم. هفته گذشته فروش گیشه از هزارمیلیارد‌تومان گذشت. بر همین مبنا امیدواریم با همراهی و وفاق 2 مجموعه وزارت ارشاد و شهرداری تهران جشنواره‌ چهل‌ودوم فیلم فجر نیز به بهترین نحو برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید