• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216601
+
-

هوای هم را داشته باشیم

نگاه
هوای هم را داشته باشیم

هوای همدیگر را داشته باشیم. زندگی در جامعه‌ای که مردمانش مثل حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند، حواسشان به هم هست و هوای همدیگر را دارند هم دلچسب‌تر است هم دلنشین‌تر.
تصورش را بکنید در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که همه مردمانش به یک سهم از امکانات و خدمات اجتماعی برخوردارند. قطعا زندگی در این جامعه شیرین‌تر می‌شود.خوشبختانه در طول سالیان گذشته مراکز و سامانه‌های متمرکزی بستر لازم برای کمک به همنوعان در جامعه را فراهم کرده‌اند، سامانه‌های تلفنی یا پیامکی که خیلی راحت در دسترس همه هستند.
مثلا تا همین چند وقت پیش گلایه معلولان از مناسب نبودن بسترهای شهری شاید به راحتی به گوش مسئولان نمی‌رسید اما حالا برای دریافت گزارش‌هاي ناشی از مناسب‌سازی‌ و دسترس‌پذیری معبرهای شهری سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ طراحی شده است. درواقع از طریق این سامانه مردم می‌توانند مشکلات منطقه یا محله خود را شرح دهند. طی همین 9ماهه امسال فقط ۸۴ پیامک‌ درخصوص خرابی معابر و راه‌های شهری و مشکلات معلولان در تردد معابر شهری به این سامانه اطلاع‌رسانی شده است. یا از طریق سامانه 123اورژانس اجتماعی این امکان فراهم شده که مردم به آسیب‌دیده‌های اجتماعی کمک کنند. این کمک‌ها می‌تواند برای بهبود کیفیت زندگی یک کودک در خانواده پرآسیب باشد یا کمک به کودکان بی‌سرپرست و بی‌خانمان یا هر مسئله و موضوع آسیب اجتماعی که فکرش را بکنید. البته که در حوزه شهری شماره 137، هم یاری‌رسان مردم در حل مشکلات شهری است هم یاری‌رسان بی‌خانمان‌های شهر در شب‌های سرد زمستان. خیلی راحت هر کدام از ما در شب‌های زمستان اگر بی‌خانمانی را ببینیم که از سوز سرما به‌خود پیچیده و خانه و کاشانه‌ای ندارد کافی‌است شماره 137را بگیریم تا به یکی از گرم‌خانه‌های امن شهر منتقل شود. شاید فکرش را هم نکنید اما شما می‌توانید حتی به راحتی فردی را از فکر کردن به‌خودکشی هم نجات دهید. آن هم با شماره 1480.اگر دور و برتان فردی را دیدید که به‌خودکشی فکر می‌کند یا درباره آن حرف می‌زند می‌توانید با شماره 1480تماس بگیرید و او را از این کار منصرف کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید