• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 2 بهمن 1402
کد مطلب : 216378
+
-

سال زوج و استاد سوپرجام

اینتزاگی یک سال در میان فاتح سوپرکاپ ایتالیا شده است

ورزشگاه اختصاصی النصر امشب میزبان فینال سوپرجام ایتالیا بین اینتر و ناپولی خواهد بود. ناپولی قهرمان سری‌آ و اینتر قهرمان جام حذفی است. ناپولی با نتیجه 3 بر یک فیورنتینا را در نیمه‌نهایی شکست داده و اینتر با همین نتیجه لاتزیو را برده و به فینال رسیده. اینتر و ناپولی فصل پیش در دیدارهای رودررو هر کدام یک پیروزی 3‌گله مقابل حریف داشتند (اینتر با نتیجه 3 بر صفر و ناپولی با نتیجه 3 بر یک). این نخستین باری است که اینتر و ناپولی در سوپرجام ایتالیا به مصاف هم می‌روند. آنتونیو راپوآنو داور این دیدار است.
   اینتر در سوپرجام فصل پیش با نتیجه 3 بر صفر میلان را شکست داد و برای هفتمین‌بار قهرمان شد. یوونتوس همچنان با 9جام پرافتخارترین تیم این مسابقات است. اینتر درصورت قهرمانی خودش را از میلان (7) جدا و به یووه نزدیک می‌کند.
   اینتر برای دوازدهمین‌بار حضور در فینال سوپرکاپ ایتالیا را تجربه می‌کند و در این زمینه با میلان در رده دوم مسابقات برابری خواهد کرد. یوونتوس با 17‌بار حضور در فینال سوپرجام رکورددار است.
   ناپولی 2‌بار در سال‌های 1990 و 2014 این جام را فتح کرده است. تاکنون ۱۱‌تیم مختلف در این رقابت‌ها حضور داشته‌اند و ۹‌تیم موفق به تصاحب این جام شده‌اند.
   تاکنون 24‌بار قهرمانان سری‌آ فاتح سوپرجام شده و 11‌بار شکست خورده‌اند، 9‌بار قهرمان حذفی سوپرجام را هم برده و 2‌بار نایب‌قهرمان جام حذفی فاتح این مسابقه شده.
   تا به امروز 171‌بازی بین تیم‌های اینتر و ناپولی انجام شده. ناپولی 50‌بار و اینتر 77‌بار پیروز شده‌اند و 44‌بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده.
   نراتزوری (آبی و سیاه‌ها) در 9‌بازی اخیر خود در این رقابت فقط یک‌بار شکست خورده است.
   پارتنوپی (لقب ناپولی) در 9‌رویارویی اخیر بدون کلین‌شیت است که این روند از سال2020 آغاز شده.
   اینتر گلزن‌ترین تیم در فصل جاری سری آ ایتالیاست؛ با 49‌گل.
   ناپولی پس از آنکه 4‌بازی بدون برد را پشت‌سر گذاشت سرانجام به پیروزی رسید.
   ناپلی‌ها در 4بازی آخر خود در خارج از خانه با نتیجه 10 بر 2بازی را به حریفان واگذار کرده‌اند.
   هاکان چالهان‌اوغلو در بازی نیمه‌نهایی مصدوم شد و از بازی بیرون رفت اما احتمالا به بازی امشب برسد. هاکان از زمان پیوستنش به اینتر هر 14‌پنالتی خود را به گل تبدیل کرده است.
   اینتزاگی آمار خوبی مقابل ناپولی ندارد. او در تیم‌هایی که حضور داشته تاکنون 5‌بار این حریف را برده، 9‌بار شکست خورده و 2‌تساوی کسب کرده است. اما او ماتزاری را خوب می‌برد و تابه‌حال تنها یک باخت و یک مساوی به این مربی داده و 4‌بار او را برده.
   اینتزاگی استاد سوپرجام است. او 2‌بار با لاتزیو (2017 و 2019) و 2‌بار با اینتر (2021 و 2023) این جام را فتح کرده است. در واقع در 7‌سال اخیر در تمام سال‌های فرد توانسته سوپرکاپ را ببرد. امسال سال زوج است.
   ماتزاری در تمام دوران مربیگری خود هیچ جامی ندارد و تنها یک مقام نایب‌قهرمانی در کوپا ایتالیا با ناپولی در سال2012 در کارنامه‌اش دیده می‌شود.
   برخلاف سوپرجام اسپانیا که وقت اضافی هم داشت، سوپرجام ایتالیا درصورت تساوی بین 2تیم مستقیم به ضربات پنالتی می‌رود زیرا همه باشگاه‌ها توافق کرده‌اند که وقت اضافه را برای این مسابقات حذف کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید