• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216318
+
-

ایستگاه پایانی جشنواره فیلم عمار

سریال «سوران» و فیلم «مصلحت» برگزیده چهاردهمین جشنواره فیلم عمار شدند

گزارش
ایستگاه پایانی جشنواره فیلم عمار

چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به کار خود خاتمه داد که در این دوره از جشنواره شاهد نمایش آثار قابل توجهی در زمینه آثار مستند و داستانی بودیم. در حوزه مستند‌ها برخی از آثار قبلا از تلویزیون پخش شده بودند؛ همچنان که در حوزه فیلم‌های داستانی هم شاهد نمایش آثاری بودیم که پیش‌تر اکران عمومی شده بودند. اتفاقی که البته گریزناپذیر به‌نظر می‌رسد و برگزار‌کنندگان جشنواره، با توجه به اهداف و سیاست‌های این رخداد، باید آثاری را به نمایش می‌گذاشتند که متناسب با حال و هوای عمار باشد. ضمن اینکه در این دوره مستندهایی نیز حضور داشتند که برای نخستین‌بار در عمار روی پرده رفتند. مستندهایی که به لحاظ ساختار و مضمون جالب‌توجه بودند.‌ میان این مستندها می‌توان به «دوئل امجدیه»، «رزیدنت» و «در برابر تاریکی» اشاره کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند.
آیین اختتامیه و اهدای جوایز چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با روز غزه، عصر جمعه ۲۹دی‌ماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. آنچه پیش رو دارید فهرست بخشی از برگزیدگان این جشنواره است.
  ملت قهرمان: داوران ضمن تقدیر از «آقای شورا» لوح افتخار بخش مستند ملت قهرمان را به حسین نژادموسی برای «داستان بارانی» اهدا کرد. فانوس این بخش به داوود سلیمان خانی برای اثر «سرکش» اهدا شد.
  مستند تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دفاع ‌مقدس: هیأت داوران فانوس این بخش را به‌دلیل «انتخاب سوژه‌ مناسب در جهت ترویج منش پهلوانی» به اثر «آخرین زنگی زمانه» به کارگردانی مهرداد خاکی اهدا کرد.
  تیزر فرهنگی، فیلم داستانی کوتاه و سریال: هیأت داوران در بخش تیزر فرهنگی لوح افتخار این بخش را به اثر «پیرمرد و دریا» به کارگردانی قاسم خسروی اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «انگشتر» به کارگردانی محمدحسین عباسی رسید. هیأت داوران در بخش فیلم داستانی کوتاه ضمن تقدیر از اثر «دنیا منم فوعه» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو لوح افتخار این بخش را به اثر «اذان صبح به افق یزد» به کارگردانی زهره صباغیان و اثر «شورشی» به کارگردانی علی سلمانی اهدا کرد. فانوس این بخش به اثر «خوانا بنویسید» به کارگردانی مرتضی علیزاده رسید.لوح افتخار بخش سریال هم به اثر «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده رسید. همچنین هیأت داوران فانوس دستاورد هنری این بخش را به محمدرضا شجاعی، مدیر هنری سریال «سوران» اهدا کرد.
  فیلم داستانی بلند: لوح افتخار دستاورد هنری این بخش به اثر «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد تعلق گرفت. فانوس کارگردانی این بخش نیز به فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی اهدا شد.

مکث
اهدای جایزه خنجر یمنی با حضور یمنی‌ها

فانوس و جایزه ویژه خنجر یمنی برای نخستین بار با حضور اهالی یمن در ایران به حسن‌وزیرزاده برای «قاعده بازی» اهدا شد. فانوس جشنواره مردمی فیلم عمار به رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر کشور بولیوی در ایران به‌دلیل مواضع ضد‌استکباری این کشور تعلق گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید