• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 29 دی 1402
کد مطلب : 216118
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ElpE4
+
-

میز خبر

انصارالله: آمریکا ادب خواهد شد
کشتی‌ها و منافع آمریکا در پاسخ به حملات موشکی به یمن، در تیررس ارتش یمن قرار دارند. حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن گفت که تمام کشتی‌های آمریکایی چه جنگی و چه تجاری و همچنین منافع آمریکا در پاسخ به حملات واشنگتن و لندن در دایره هدف نیروهای یمنی قرار دارند.
او افزود: حق پاسخگویی طبق قوانین بین‌المللی و بشری بر گردن تمام ملت‌ها برای دفاع از حاکمیت کشور خود است. ایالات‌متحده هم مرتکب جرم بزرگی در نقض حاکمیت یمن و بمباران برخی مناطق در مشارکت با انگلیس شده و بی‌شک باید ادب شود و پاسخ این حملات داده خواهد شد.
عضو دفتر سیاسی انصارالله افزود: ارتش ما به حمایت از مردم غزه، خواه از طریق هدف‌قراردادن مستقیم عمق اسرائیل و حمله به شهر ‌ام‌الرشراش(ایلات) یا هر جایی که برد سلاح‌های ما برای فشار بر اسرائیل به آن برسد، ادامه خواهد داشت.

قدرت نمایی «مجید» و «کرار»
پهپادهای کرار مجهز به موشک هواپایه «مجید» نیروی پدافند هوایی ارتش در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۱۴۰۲ در نبرد هوایی، پرنده‌های مهاجم نیروی حمله‌ور را با موفقیت رهگیری و منهدم کردند. امیر سرتیپ‌دوم عباس فرج‌پور، سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۱۴۰۲ گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۱۴۰۲، پهپادهای نیروهای حمله‌ور سازماندهی شده از پهنه آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، دریای عمان و تنگه هرمز که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، توسط شبکه راداری، کشف، شناسایی، رهگیری و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به‌منظور درگیری و انهدام به سامانه موشکی ارتفاع‌کم مجید واگذار شد که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌، سرنگون شدند.

واریز وام ضروری برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان
نوبت ششم وام ضروری ۳۰میلیون‌تومانی برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط پرداخت می‌شود. معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این تسهیلات به مبلغ ۳۰میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه است، افزود: این تسهیلات ماهانه برای بازنشستگان واجد شرایط در قالب نوبت‌بندی واریز می‌شود. جعفر امیرآبادی‌زاده افزود: نتایج مشمولان دریافت این تسهیلات در نوبت‌های ۵، ۶ و ۷ در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-urgent- loan  قابل مشاهده است.

عرضه میوه شب‌عید حداقل ۳۰درصد ارزان‌تر از بازار
با اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل بازار شب عید، میوه شب عید حداقل ۳۰درصد ارزان‌تر از بازار به مردم عرضه می‌شود. معاون استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار شب عید و ‌ماه مبارک رمضان که دیروز به میزبانی استانداری تهران با حضور همه اعضای ستاد برگزار شد، افزود: میوه شب‌عید و خرمای‌ ماه مبارک رمضان به میزان کافی برای شهر تهران همچنین شهرستان‌های استان تهران خریداری شده است. محمدعلی‌مهری، دربار نحوه توزیع میوه شب عید گفت: در شهرستان‌های استان تهران میوه شب عید توسط تعاونی روستایی استان تهران تامین و در اماکن منتخب شهرستان‌ها و در زمان مقرر توزیع می‌شود. به‌گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، میوه‌های عید حداقل ۳۰درصد ارزان‌تر از قیمت بازار به‌دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید و نمایشگاه‌های بهاره نیز در آستانه سال نو برای سهولت دسترسی مردم به کالاهای تنظیم بازار و تهیه کالاهای مورد نیاز عید برپا می‌شود.

موج بارش‌ها در راه ایران
براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از اواسط هفته آینده با عبور موج بارشی از کشور، بارش‌های خوبی را حتی در مناطق جنوبی و شرق خواهیم داشت. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی در این‌باره گفت: کانون بارش‌ها، استان‌های غربی به‌ویژه در غرب کردستان، غرب آذربایجان و سواحل شمالی کشور خواهد بود و شبیه‌سازی مدل‌ها نشان می‌دهد استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد نیز بارش‌های خوبی خواهند داشت. احد وظیفه افزود: پیش‌بینی می‌شود فلات مرکزی کشور بارش‌های ضعیفی بین 5تا۱۵‌میلی‌متر را از این موج دریافت کند که در ارتفاعات تا ۳۰میلی‌متر نیز خواهد رسید.

دست رد برانکو بر سینه سرخپوشان
برانکو ایوانکوویچ پس از پایان جلسه حضوری با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در دوحه، ضمن تشکر و قدردانی از حسن‌نیت و حسن انجام امور توسط باشگاه به‌دلیل مشکلات شخصی، از پذیرفتن پیشنهاد سرمربیگری، عذرخواهی کرد. او در پاسخ به رضا درویش که برای مذاکره برای سپردن هدایت سرخپوشان ایران به او، راهی قطر شده بود گفت: همه می‌دانند پرسپولیس، ایران و مردم ایران را چقدر دوست دارم. ایران، کشور دوم من است. عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم. قلب من برای آنجا می‌تپد. متأسفم که در این زمان از نظر شخصی و خانوادگی شرایط حضور در ایران را ندارم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :