• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 216005
+
-

دسترسی تهرانی‌ها به اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم سرویس‌های باکیفیت، ارزان و سرعت بالا در اختیار کاربران قرار دهیم

فناوری
دسترسی تهرانی‌ها به اینترنت پرسرعت

در راستای تحقق این امر مهم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلساتی داشته‌اند تا به همکاری و هم‌افزایی مشترکی برسند. اوایل دی‌ماه هم تفاهمنامه‌ای میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران برای اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در پایتخت میان طرفین امضا شد.
براساس تازه‌ترین آمارها، ۴میلیون خانوار در تهران ساکن هستند که با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، این خانوارها تحت پوشش قرار می‌گیرند.
به‌گزارش همشهری، دیروز (27دی) در دومین جلسه هم‌اندیشی اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای پایتخت که با حضور وزیر ارتباطات و شهردار تهران در خیابان بهشت برگزار شد، آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: « با توجه به نقشی که این پروژه برای توسعه شهر تهران و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد، از همه شهرداران مناطق خواست تا در اجرای این ابرپروژه حداکثر همکاری را با وزارت ارتباطات داشته باشند.»
به‌گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهران مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کلانشهر کشور است که سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه یک نیاز اساسی برای این شهر محسوب می‌شود. تلاش ما این است که سرویس‌هایی با سرعت‌های بالا، با کیفیت و ارزان در اختیار کاربران قرار دهیم که این مهم محقق نخواهد شد مگر با تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها. براساس آخرین اطلاعات منتشر‌شده در سایت iranfttx.ir، تاکنون بیش از ۵میلیون‌و۲۰۰هزار خانوار در پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند و چندی پیش توسط رئیس‌جمهوری، این پروژه در استان گلستان به‌عنوان نخستین استانی که تمام ۳۷شهر آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است، رسما افتتاح شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید