• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215984
+
-

فصل فراموشی

هیجان و هیاهوی جام‌ملت‌ها فرصت خوبی است تا کنعانی‌زادگان برزخ 2ماه اخیر را از یاد ببرد

فصل فراموشی

بهروز رسایلی

یک اسم که بعد از مدت‌ها بالاخره از سر‌تیتر اخبار پایین آمد؛ این داستان محمد‌حسین کنعانی‌زادگان است و لطف بزرگی که شروع جام‌ملت‌های آسیا در حق این بازیکن کرد. این روزها کمتر کسی حواسش به مدافع پرحاشیه پرسپولیس است و او فرصت دارد در تب‌وتاب جام‌ملت‌ها و نیز سایر وقایع مهمی که در این مدت اتفاق افتاده، شرایط مطلوب روحی و روانی‌اش را بازیابی کند، البته مشروط بر اینکه در این مدت شاهکار دیگری خلق نکند.

   چه چیزهایی از سر گذراند؟
شرح حواشی کنعانی در این مدت، حتی به‌صورت فشرده و تیتروار هم طولانی خواهد شد. به‌طور گذرا اما باید گفت اظهارنظر آمیخته به تفاخر او در مورد وارد‌کردن خودروی لوکس 100میلیارد تومانی، یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های این سالیان ورزش ایران را راه انداخت. این موضوع باعث وقوع تنش‌هایی بین او و سایر ملی‌پوشان، ازجمله علیرضا بیرانوند شد. داخل خود تیم هم او مشکلاتی با سروش رفیعی داشت که حسابی به درازا کشید و کار را به جایی رساند که کنعانی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نیمکت‌نشین شد. یحیی گل‌محمدی در مورد او می‌گفت تمرکز کافی ندارد و حتی یکی، دو بازی از فهرست هم خارج شد. وضع چنان وخیم شده بود که برخی می‌گفتند شاید کنعانی حضور در جام‌ملت‌های آسیا را هم از دست بدهد اما نهایتا اتفاق دیگری رخ داد. قلعه‌نویی نه‌تنها کنعانی را به قطر برد، بلکه در بازی اول با فلسطین هم او را در ترکیب اصلی گنجاند. این، حالا فرصتی برای فراموشی روزهای بد و پرالتهاب گذشته است. آیا کنعانی قدر خواهد دانست؟

   آن تصویر را پاک کن!
بازگشت به جام‌ملت‌ها اما برای کنعانی از یک جنبه دیگر هم حیثیتی است؛ اینکه او تصویر اشتباه فاحش خود در دوره قبلی مسابقات را پاک کند. در دیدار نیمه‌نهایی و روی گل اول و معروف ژاپن، نخستین کسی که سهل‌انگارانه برای اعتراض به داور توپ را رها کرد، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان بود. خیلی‌ها عقیده دارند اگر او در آن صحنه به وظیفه‌اش عمل می‌کرد، آن تراژدی بزرگ به وقوع نمی‌پیوست. کنعانی امروز ۵سال باتجربه‌تر شده و انتظار می‌رود این پختگی را در عمل هم نشان بدهد.

   پرسپولیس بدون یحیی
نهایتا اینکه بعد از پایان کار ایران در جام‌ملت‌های آسیا، کنعانی‌زادگان در حالی به پرسپولیس باز خواهد گشت که دیگر خبری از یحیی گل‌محمدی در این تیم نیست. به هر حال، او این اواخر با سرمربی سرخ‌ها اصطکاک پیدا کرده بود و گل‌محمدی حتی تحت فشار شدید، حاضر شد به زوج گولسیانی و فرشاد فرجی میدان بدهد اما سراغ کنعانی نرود. از همین رو تحولات کادر فنی پرسپولیس می‌تواند برای کنعانی هم مهم باشد و چه‌بسا بار روانی سنگین قبلی را از روی دوش او بردارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید