• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215983
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/66NAQ
+
-

نكته بازی

بمان و با توپ ور نرو!
داستان محمد عمری هم در نوع خودش عجیب است. بالاخره نفهمیدیم این بازیکن سرباز شده، نشده، اختیار با خودش است، نیست، خلاصه قصه چیست. در شرایطی که گفته می‌شد او در نیم‌فصل دوم برای گذراندن خدمت سربازی باید راهی ملوان شود، سایت باشگاه پرسپولیس خبر داد عمری برای ادامه حضور در جمع سرخپوشان به توافق رسیده است. دقیقا اینجا همان جایی است که متوجه ماجرا نمی‌شویم. خب اگر سرباز شدی که باید بروی، اگر هم نشدی که قرارداد داری و باید بمانی؛ «توافق» دیگر چه صیغه‌ای است؟ به هر جهت اگر عمری در پرسپولیس ماندنی شد، فقط می‌توانیم به او توصیه کنیم که محض رضای خدا کمی کمتر با توپ ور برود. این اواخر او قشنگ همه را کلافه کرده بود. حیف از این استعداد نیست که با تکروی خرابش می‌کنی؟

به پرسپولیس نزدیک شد؟
تیم ملی عمان در نخستین گام از مسابقات خود در جام ملت‌های آسیا، شکستی نزدیک و دیرهنگام را مقابل عربستان تجربه کرد. در شرایطی که عمانی‌ها با یک گل از حریف نامدار خود جلو افتاده بودند، سعودی‌ها به آب و آتش زدند و سرانجام در 15دقیقه پایانی با به ثمر رساندن 2گل، یک کام‌بک دراماتیک ثبت کردند. طبیعتا دل خیلی از پرسپولیسی‌ها در این بازی هم با برانکو بود اما بعید است آنها از این شکست چندان آزرده‌خاطر شده باشند. نکته اینجاست که اگر برانکو موفق به شکست عربستان می‌شد، محبوبیتش در عمان به شکلی چشمگیر افزایش می‌یافت و از پرسپولیس فاصله می‌گرفت. در غیر این صورت هم توقعات مالی و ناز و کرشمه او افزایش می‌یافت اما حالا شاید یک گام به بازگشت به ایران نزدیک‌تر شده باشد.

معمای سردار
از جمله اخبار مهم فوتبال اروپا در این هفته، برکناری ژوزه مورینیو از رم بود. مربی ایتالیایی که به‌طور کلی دوران افول حرفه‌ای‌اش را پشت سر می‌گذارد، بعد از کسب نتایج ضعیف در جالوروسی حوصله مدیران باشگاه را سر برد و نهایتا اخراج شد. جایی که رمی‌ها دیگر به این نتیجه رسیدند که ژوزه باید برود شکست 3 بر یک مقابل میلان بود. جالب اینکه خیلی فوری دنیله ده‌روسی جانشین مورینیو شد تا روشن شود مدیران باشگاه از مدت‌ها قبل فکرهایشان را کرده بودند! به این ترتیب وضعیت سردار آزمون هم در رم تا حدی مجهول و مبهم خواهد شد، چرا که این بازیکن با نظر مورینیو جذب شد و عمدتا به‌عنوان مهره تعویضی به بازی گرفته می‌شد اما حالا از اساس باید خودش را به یک کادرفنی دیگر ثابت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید