• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 27 دی 1402
کد مطلب : 215944
+
-

پرواز قیمت بلیت هواپیما ممنوع!

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، متولیان صنعت هوایی در مقابل اقدام ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ایستادند و به‌صراحت، افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها را غیرمجاز اعلام کردند.
به‌گزارش همشهری، شرکت‌های هواپیمایی از هفته گذشته و به اتکای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال قیمت‌گذاری در این حوزه، قیمت بلیت هواپیما را تا حوالی70درصد افزایش دادند؛ درحالی‌که مصوبه قیمت‌گذاری مربوط به ستاد تنظیم بازار بود. در آن زمان، پیگیری‌های همشهری از سازمان هواپیمایی کشوری، حاکی از این بود که متولیان صنعت هوایی به‌شدت مخالف این افزایش قیمت هستند؛ اما به‌واسطه حقوقی بودن مسئله، از واکنش سریع به این موضوع خودداری کردند. حالا اما روایت سازمان هواپیمایی کشوری از ماجرا به این صورت است که اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما با درخواست وزارت راه‌وشهرسازی متوقف شده و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند.
به‌دنبال افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین‌ها، جمعه گذشته، گشت بازرسی مشترک با حضور نمایندگان وزارت راه‌وشهرسازی، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی در فرودگاه مهرآباد انجام شد و ضمن شناسایی و معرفی ۹شرکت متخلف در فروش بلیت به سازمان تعزیرات حکومتی، دفتر 2ایرلاین که شرایط حادتری داشتند، پلمب شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تأکید بر غیرمجاز بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما، به رسانه‌ها اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی در تاریخ 23اردیبهشت1402 با مصوبه ستاد تنظیم بازار به میزان 29درصد افزایش پیدا کرد؛ اما براساس آخرین اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و طرح دعوا در دیوان عدالت اداری، این نهاد به ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کرده؛ درحالی‌که این مصوبه براساس قانون، تدوین و ابلاغ شده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید