• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 دی 1402
کد مطلب : 215860
+
-

تخلفات و کلاهبرداری‌های احتمالی در فروش بیمه عمر

ذره‌بین
تخلفات و کلاهبرداری‌های احتمالی در فروش بیمه عمر

قبل از هر کاری لازم است تحقیق و بررسی‌های متعددی در مورد آن انجام دهید تا کار به بهترین شکل رقم بخورد و خیال شما از بابت آن راحت باشد. در هنگام خرید بیمه عمر باید حتما نکاتی را درنظر گرفت. بیمه عمر یک بیمه‌نامه کاربردی با پوشش‌های مختلف است و در هنگام بروز مشکل، می‌تواند برای فرد بیمه‌شده مفید باشد اما آنچه اهمیت زیادی دارد، توجه به فرآیند خرید و فروش بیمه عمر است.
 فروش بیمه عمر باید صحیح و برحسب نیاز متقاضی باشد نه بر حسب کارمزدی که کارگزار یا نماینده می‌گیرد. این موضوع نه در بیمه‌نامه بلکه در مورد نحوه فروش بیمه عمر می‌تواند از نقاط ضعف محسوب شود. رفع این مشکل مستلزم این است که برای خرید بیمه‌نامه عمر، مردم آگاهی کامل داشته باشند.
در این زمینه، باید از کارگزاری و شرکت و نماینده معتبری بیمه بخرند و در مورد شرکت بیمه‌گذار تحقیق کنند و شرایط آن را کامل بدانند و حتما به هدف خود توجه کنند. ممکن است فردی که خود را نماینده فلان شرکت معرفی می‌کند، تأییدیه صوری آن شرکت را داشته باشد. در اینجا فرد متقاضی بیمه عمر باید تأییدیه را حتما از شرکت اصلی بگیرد.
عامل دیگری که باعث ضرر بیمه‌شده می‌شود این است که چون کارمزد بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری مستقیم با سرمایه فوت ارتباط دارد خیلی از فروشندگان بیمه‌های عمر، سرمایه فوت بالایی را برای بیمه‌شده لحاظ می‌کنند تا بتوانند حداکثر کارمزد را بگیرند درصورتی‌که مثلا کسی که 5سال یا 20سال دارد، به سرمایه فوت چندانی نیازی ندارد یا فردی که 40سال دارد در سازمانی کار می‌کند که آنجا مثلا سرمایه فوت 500میلیونی دارد.
اینجا نیازی نیست سرمایه فوت 2میلیاردی برای او تعیین کنند. 2میلیارد تومان سرمایه فوت کل حق بیمه را می‌برد. کسی که می‌خواهد حق بیمه بدهد عددی را در محاسبات خودش دیده است و بهتر است آن را برای اندوخته بدهد.همچنین بهتر است متقاضیان خرید بیمه‌های عمر شرایط شرکتی را که قصد خرید بیمه عمراز آن دارند با شرکت‌های رقیب مقایسه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید