• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 26 دی 1402
کد مطلب : 215815
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Anl2B
+
-

جهان مقاومت

تأیید حمله یمن به یک کشتی آمریکایی
فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد. به گزارش الجزیره، در ۱۵ ژانویه تقریباً ساعت ۴ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، حوثی‌ها (انصارالله) یک موشک بالستیک ضد کشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن شلیک کردند و به کشتی کانتینری «گیبرالتار ایگل» متعلق به آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال حمله کردند.

کشته شدن 15هزار نفر در جنگ با حزب‌الله
مشاور سابق امنیت داخلی رژیم اسرائیل از قول مقامات آمریکایی به کسانی که در داخل این رژیم، مشتاق جنگ علیه 2 جبهه حزب‌الله و حماس هستند، درباره فشار عظیمی که «این سناریوی کابوس‌وار» ممکن است بر منابع و اقتصاد این رژیم تحمیل کند، هشدار داد. وبگاه شبکه بلومبرگ به نقل از هولاتا نوشت: ​هر جنگی با حزب‌الله مرگبارتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود و ممکن است تعداد کشته‌های اسرائیلی این بار به ۱۵هزار نفر برسد.

عقب‌نشینی لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه
منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست، پس از اینکه نتوانستند در برابر حملات مقاومت فلسطین دوام بیاورند. بخش دیگری از نیروهای خود را از غزه خارج کردند. روزنامه اسرئیل حیوم با اشاره به اینکه لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه خارج می‌شود گزارش داد، این لشکر شامل لشکرهای شش و هفت، ۱۸۸، یگان مهندسی و نیروهای تیپ گولانی است.

توصیف اسرائیل از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله
تحلیلگران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی یکشنبه سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با اعتراف به شکست در جنگ روانی در مقابل مقاومت تصریح کردند که نصرالله به خوبی می‌داند در استودیوهای صوتی و تصویری رژیم اسرائیل چه می‌گذرد و سران و چهره‌های سیاسی و نظامی آن چه می‌گویند و به همین دلیل تحلیلش درباره وضعیت داخلی اسرائیل «شوکه‌کننده» است. همه در «اسرائیل» صحبت‌های او را دنبال می‌کنند زیرا اگر «نصرالله تصمیمی بگیرد، آن را عملی می‌کند» و باید سخنانش را جدی گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید